ew
Liczymy, że wsparcie dla dużych firm, zatrudniających powyżej 250 osób, w ramach Tarczy Finansowej, ruszy w przyszłym tygodniu - powiedział w środę prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.
"Liczymy na to, że w przyszłym tygodniu będziemy mogli uruchomić program finansowania dla dużych firm (w ramach Tarczy Finansowej - PAP)" - powiedział Borys, który był gościem Polskiego Radia 24.
Prezes nie sprecyzował dokładnie, kiedy takie wsparcie mogłoby ruszyć i przyznał, że na razie Komisja Europejska wyraziła zgodę na udzielanie dla mikroprzedsiębiorstw oraz firm małych i średnich.
"W polskiej gospodarce największy udział w zatrudnieniu w PKB mają małe i średnie firmy, dlatego bardzo ważne jest to, że możemy dla nich wsparcie uruchomić" - powiedział Borys.
Na początku tego tygodnia Borys poinformował, że Komisja Europejska zgodziła się na wsparcie mikro, małych i średnich firm w kwocie 75 mld zł, które ma ruszyć w najbliższych dniach.
Wcześniej Komisja Europejska zatwierdziła polski program wsparcia dla mikrofirm oraz małych i średnich przedsiębiorstw o wartości 16,6 mld euro.
Polska zgłosiła wniosek do Komisji o akceptację na podstawie tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy publicznej. W ramach programu wsparcie przyjmie formę zaliczek zwrotnych.
Program Tarczy Finansowej ma na celu zapewnienie przedsiębiorstwom szczególnie dotkniętym pandemią koronawirusa wystarczającej płynności, umożliwiając im kontynuowanie działalności, dokonywanie inwestycji i utrzymanie zatrudnienia podczas epidemii i po niej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych