ew
Ceny ropy naftowej w USA rosną w reakcji na sygnały, że kraje koalicji OPEC+ są bliskie wyjścia z impasu w sprawie ustalenia daty najbliższego spotkania. Tymczasem już niebawem dojdzie do spotkania i wznowienia rozmów handlowych USA i Chin - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na lipiec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 54,03 USD, po wzroście ceny o 0,24 proc.
Ropa Brent w dostawach na sierpień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 62,17 USD za baryłkę, po zwyżce notowań o 0,05 proc.
Kraje OPEC oraz sojusznicy kartelu zgodzą się prawdopodobnie na przedłużenie cięć dostaw ropy na II połowę roku podczas najbliższego spotkania, które może odbyć się w Wiedniu 1-2 lipca. To zakończy trwający od miesiąca spór toczony pomiędzy niektórymi członkami OPEC o to, kiedy miałoby się odbyć posiedzenie kartelu.
"Kompromis w tej sprawie został zaproponowany przez obecnego szefa OPEC, ministra ropy Wenezueli Manuela Quevedo, i członkowie kartelu są blisko zgody w sprawie daty posiedzenia" - poinformował anonimowy przedstawiciel OPEC.
Do spotkania przygotowują się też prezydenci USA i Chin, które ma nastąpić w przyszłym tygodniu w Osace - przy okazji szczytu G-20 - i ma dojść do wznowienia rozmów dotyczących relacji handlowych pomiędzy obu mocarstwami.
Prezydent USA Donald Trump potwierdził, że odbędzie spotkanie z prezydentem Chin Xi Jinpingiem. Przywódcy rozmawiali we wtorek przez telefon.
"Odbyłem bardzo dobrą rozmowę telefoniczną z prezydentem Chin" - napisał amerykański prezydent na Twitterze i poinformował, że spotka się z nim "na szczycie G20 w Japonii".
"Nasze delegacje rozpoczną rozmowy jeszcze przed naszym spotkaniem" - dodał Trump.
Te informacje wywołały we wtorek mocniejsze wzrosty na giełdach i zwyżkę cen ropy naftowej - w USA aż o 3,8 proc., najmocniejszą od niemal 5 miesięcy.
Ropa w USA na NYMEX zyskała podczas poprzedniej sesji 1,97 USD i była wyceniana po 53,90 USD za baryłkę na zamknięciu handlu - najwyżej od 9 stycznia 2019.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych