• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowe inicjatywy promocji firm morskich w InterMarE (foto, wideo)

ew

23.10.2019 04:24 Źródło: własne
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Nowe inicjatywy promocji firm morskich w InterMarE (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Nowe inicjatywy promocji firm morskich w InterMarE (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

InterMarE South Baltic ma na celu zintegrowanie Regionu Południowego Bałtyku i wzmocnienie jego potencjału. Wczoraj odbyło się spotkanie informacyjne, na którym poznaliśmy najbliższe inicjatywy, które zostaną zrealizowane w ramach tego projektu.

Jednym z gości spotkania był Magnus Olsson reprezentujący organizację Blue Science Park z Karlskrony. Jak powiedział: "INTERMARE stwarza świetne okazje dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom, które rozwijając się jako lokalne biznesy, mogą rozpocząć działalność i rozwinąć się na arenie międzynarodowej."

Okazji na promocję firm morskich na rynkach międzynarodowych, jest w ramach współpracy z InterMarE mnóstwo. Jednym z widocznych, dających wymierne efekty działań w tym zakresie jest między innymi uczestnictwo w międzynarodowych wydarzeniach, takich jak SMM Hamburg, Norshipping czy Europort. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom branży, InterMarE zorganizuje w czerwcu przyszłego roku specjalną wystawę morsko-ekonomiczną. Jak dodaje Magnus Olsson: "Myślę, że międzynarodowe wydarzenie InterMarESouth Baltic, które odbędzie się już w czerwcu będzie wspaniałą możliwością dla małych i średnich przedsiębiorstw sektora morskiego."

Projekt InterMarE ma według założeń łączyć działania firm morskich i instytucji z obszaru objętego nazwą Południowy Bałtyk oraz konsekwentnie budować ich markę, dzięki czemu wzrośnie szansę na wzmocnienie pozycji tych firm zarówno na rynku regionalnym jak i globalnym. Jak zdradziła Magdalena Magdzińska, liderka projektu, już w przyszłym miesiącu będzie dostępna specjalna baza danych, która pozwoli członkom InterMarE na dotarcie do jeszcze szerszej grupy odbiorców. Jak mówi: "Będziemy zapraszać do zasilenia rekordów tej sieci firmy małe i średnie z rejonu południowego Bałtyku. Będą to wiec nie tylko firmy polskie, ale też litewskie czy niemieckie, z terenów objętych programem. Nowa baza będzie narzędziem dodatkowym, które pomoże mniejszym firmom w osiągnięciu promocyjnych efektów, w wyjściu poza teren, na których prowadziły do tej pory swój biznes".

Entuzjastą projektu jest również Mariusz Witoński, prezes zarządu Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej. Jak zapewnił: "Z całą pewnością, z punktu widzenia polskiej gospodarki istotne jest to, żeby jak najwięcej polskich przedsiębiorstw wzięło udział w szeroko pojętym łańcuchu dostaw dla morskiej energetyki wiatrowej. Nasze stowarzyszenie będzie starało się współpracować i wspierać wszelkie organizacje, które będą przejawiały zainteresowanie morską energetyką wiatrową w Polsce".

Idea projektu InterMarE zrodziła się w 2015 roku, a jego Inicjatorami byli przedstawiciele Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego i Międzynarodowych Targów Gdańskich S.A. W 2016 roku zrealizowano pierwsze plany i przeprowadzono wstępny projekt tzw. Seed Money, dzięki któremu dopracowana została koncepcja projektu oraz nawiązane relacje partnerskie z instytucjami z Litwy, Niemiec i Szwecji. Kompletny projekt złożony został w naborze regularnym do programu Interreg Południowy Bałtyk 2014-2020 i w kwietniu 2017 roku został pozytywnie zatwierdzony przez Komitet Monitorujący. Idea projektu wynika z założeń Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020. Gospodarka morska to jeden z najważniejszych sektorów regionu. Wiele firm z branży morskiej podejmuje spektakularną działalność, którą warto promować globalnie.

Partnerzy portalu

legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.