ew
Przewodniczący pomorskiej Platformy Obywatelskiej, poseł Sławomir Neumann zapowiedział w poniedziałek w Gdańsku, że Koalicja Obywatelska, jako opozycja w parlamencie, będzie starała się, aby nie doszło do finalizacji fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen.
O swoich zamierzeniach i planach podczas nowej kadencji Sejmu i Senatu mówili parlamentarzyści Koalicji Obywatelskiej na briefingu prasowym w siedzibie pomorskiej PO.
"Niezmiernie ważne dla nas będzie niedopuszczenie do tego, żeby Lotos zginął z mapy Gdańska, z mapy Pomorza, żeby doszło do połączenia i przejęcia właściwie przez PKN Orlen Lotosu (...) Na to nie będziemy dawali nigdy zgody i będziemy robić wszystko, żeby zablokować te fuzje, zmiany czy przejęcia sreber rodowych Pomorza" - powiedział Neumann, zasiadający w sejmowej komisji do spraw energii i Skarbu Państwa oraz komisji odpowiedzialności konstytucyjnej (zastępca przewodniczącego).
Wiceprzewodnicząca klubu parlamentarnego KO oraz członek sejmowej komisji edukacji, nauki i młodzieży Barbara Nowacka zapowiedziała, że będzie zabiegać o to, aby samorządy miały więcej pieniędzy na realizowane przez siebie zadania.
„Będziemy dbać o to, aby zbliżające się kłopoty związane ze spowolnieniem gospodarczym – o którym, właściwie już wszyscy mówią, że nadchodzi – nie wpłynęło negatywnie na samorządy, a poprzez samorządy np. na służbę zdrowia i edukację. Dziś widzimy, jak rząd próbuje kosztem samorządów, także pomorskich, łatać swoje dziury w budżecie (…) To będzie jeden z naszych priorytetów, aby pieniądze zostawały w samorządach, aby realnie służyły ludziom, a nie spółkom Skarbu Państwa i pracującym w nich politykom i oficjelom PiS" - dodała Nowacka.
Zastępczyni przewodniczącego sejmowej komisji do spraw Unii Europejskiej Agnieszka Pomaska zadeklarowała, że jednym z priorytetów KO w tej komisji będzie "bycie (przez Polskę - PAP) skutecznym i widocznym beneficjentem środków unijnych". "Zresztą, Pomorze było do tej pory liderem w tej kwestii. I my na poziomie parlamentu będziemy o to też zabiegać" - zapowiedziała.
"Z tym ściśle wiążą się kwestie ochrony środowiska, ponieważ co najmniej 25 procent nowego budżetu unijnego będzie przeznaczone na tzw. zielone projekty. I dlatego na poziomie parlamentu jedną z rzeczy, o którą będziemy zabiegać w najbliższych tygodniach będzie powstanie nowej komisji ds. ochrony klimatu. Powstało już ministerstwo temu poświęcone o bardzo szerokich kompetencjach. Sprawy klimatyczne w sposób szczególny dotyczą Pomorza, Półwyspu Helskiego oraz miejscowości położonych nad Bałtykiem" - podkreśliła Pomaska.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych