gm24
Ponad 8,27 mld zł trafiło do przedsiębiorców dzięki tarczy antykryzysowej - podało w środę Ministerstwo Rozwoju.
Jak poinformował resort, z tarczy antykryzysowej przyznano już m.in.: 521 595 mikropożyczek dla przedsiębiorców na łączną kwotę ponad 2, 6 mld zł; na ochronę miejsc pracy z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przyznano 2,8 mld zł; na świadczenia postojowe dla samozatrudnionych i zleceniobiorców z ZUS - 6,4 mld zł; na dofinansowania wynagrodzeń pracowników dla MMŚP z Europejskiego Funduszu Społecznego - 583 231 740 zł; na zwolnienie z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek za okres marzec - maj 2020 r. - 1,6 mld.
Jak czytamy, do ZUS i urzędów pracy wpłynęło 3 749 109 wniosków o skorzystanie z oferowanych przez tarczę rozwiązań, w tym: 24 641 wniosków dotyczyło dofinansowania do wynagrodzeń w okresie przestoju ekonomicznego i wynagrodzeń w okresie obniżonego wymiaru czasu pracy; 1 013 750 – dotyczyło pożyczek dla mikroprzedsiębiorców; a 116 593 to wnioski o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników dla MMŚP z Europejskiego Funduszu Społecznego. Wskazano, że 750 602 wnioski dotyczyły świadczenia postojowego dla osób prowadzących działalność gospodarczą; 149 352 – dotyczyły świadczenia postojowego dla umów cywilnoprawnych; 59 368 – wnioski złożono o odroczenia lub rozłożenia składek ZUS bez opłat, a 1 634 803 to wnioski o zwolnienia ze składek do ZUS za marzec - maj 2020 r.
Dane te pokazują - napisano - że rozwiązania pomocowe zawarte w tarczy antykryzysowej spotkały się już z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw.
Zaznaczono, że tarcza koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa pracowników oraz zachowaniu płynności i ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstw. "Przyjęliśmy w niej rozwiązania, które w naszej ocenie są najbardziej potrzebne dla utrzymania potencjału polskiej gospodarki na tym etapie walki z gospodarczymi konsekwencjami pandemii" - czytamy.
Napisano, że dofinansowanie miejsc pracy na postojowym lub w obniżonym wymiarze czasu pracy pozwala firmie zredukować koszty pracy od 60% do nawet 75%, co jest bardziej opłacalne niż ponoszenie kosztów zwolnień pracowników, a w przyszłości szkoleń i rekrutacji.
"Jesteśmy w ciągłym w kontakcie z przedstawicielami branż, organizacji pracodawców, poszczególnych firm. Zgłaszane propozycje uzupełnień i modyfikacji są analizowane i konsultowane. Rząd na bieżąco, elastycznie reaguje na dynamicznie zmieniającą się sytuację" - podkreślono.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych