pc
Bezpieczeństwo energetyczne jest dzisiaj tak samo ważne jak bezpieczeństwo militarne - powiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Rząd przyjął we wtorek projekt ustawy o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym.
Zdaniem premiera ta ustawa to kolejny filar naszego bezpieczeństwa energetycznego i umożliwienie nowych inwestycji w rurociągi.
"Bezpieczeństwo energetyczne jest dzisiaj niesamowicie ważne, jest ważne prawie tak samo jak bezpieczeństwo militarne, dlatego musimy bardzo mocno stawiać na nowe rozwiązania" - mówił szef rządu.
Jak dodał, "stąd rozbudowa terminala LNG do poziomu 7,5 mld metrów sześc. zdolności przerobowych przyjmowania wolnego gazu, stąd też właśnie ta dzisiejsza decyzja bardzo ważna i bardzo pozytywna, zapewniająca zwiększone bezpieczeństwo energetyczne" - mówił premier.
Celem projektu ustawy wzmacniającej bezpieczeństwo energetyczne, który we wtorek przyjęła Rada Ministrów jest stworzenie ram prawnych umożliwiających realizację polityki rządu w zakresie wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego Polski - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu.
"W projekcie stworzono podstawy prawne pozwalające na sprawne przygotowanie i realizację strategicznych inwestycji polegających na budowie rurociągu ropy naftowej Gdańsk-Płock, budowie rurociągu produktów naftowych Boronów-Trzebinia, budowie rurociągu produktów naftowych Podziemny Magazyn Ropy i Paliw Góra-Wielowieś, budowie rurociągów ropy naftowej lub produktów naftowych w celu zmiany przebiegu trasy istniejących rurociągów albo ich odbudowie, rozbudowie, przebudowie, remoncie, rozbiórce lub zmianie sposobu użytkowania" - napisano w komunikacie po posiedzeniu rządu.
Zgodnie z projektem ustawy podmiotem odpowiedzialnym za realizację tych inwestycji będzie spółka PERN SA, której wyłącznym akcjonariuszem jest Skarb Państwa.
W projekcie przewidziano także rozwiązania usprawniające proces inwestycyjny. Przede wszystkim wprowadzono do systemu prawnego decyzje o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, wydawanej przez wojewodę – decyzja będzie instrumentem całościowo regulującym kwestię lokalizacji inwestycji i jej poszczególnych elementów, co doprowadzi do minimalizacji liczby postępowań oraz czasu potrzebnego na wydanie aktów administracyjnych niezbędnych do jej przygotowania i realizacji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych