PMK
Europejski Związek Armatorów (ECSA) z zadowoleniem przyjął dotychczasowe starania Unii Europejskiej mające na celu wsparcie przemysłu żeglugowego w radzeniu sobie z pandemią COVID-19, ale podkreślił, że potrzebne są bardziej specyficzne działania sektorowe, aby uratować sektor.
Zdaniem ECSA, aby europejski przemysł morski przetrwał kryzys, konieczne będą bardziej skoordynowane i ukierunkowane działania. Dlatego stowarzyszenie handlowe wezwało wszystkie instytucje europejskie do szybkiego przyjęcia ukierunkowanego planu ratunkowego i odbudowy sektora morskiego.
Obecnie europejski przemysł żeglugowy ciężko pracuje, aby towary, zapasy i sprzęt medyczny nadal docierały do i z Europy. Jednak firmy żeglugowe napotykają coraz większe przeszkody w utrzymaniu się na powierzchni, między innymi z powodu problemów z płynnością i zmniejszających się źródeł finansowania. Ponieważ największą część przemysłu stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa, będą one potrzebowały wsparcia rządów krajowych i UE, aby złagodzić wszelkie długoterminowe skutki pandemii.
- Europejska żegluga osiągnęła punkt krytyczny - powiedziała Claes Berglund, prezes ECSA. - Na pierwszy rzut oka handel wciąż idzie sprawnie, ale po głębszym przyjrzeniu się zobaczymy wiele wyzwań, przed którymi stoją załogi. Ponadto konieczne jest, aby przedsiębiorstwa żeglugowe miały dostępne środki finansowe, aby mogły poradzić sobie z bezpośrednimi problemami z płynnością. Bez działań władz i banków wiele firm nie przetrwa kryzysu, a udział Europy w światowej żegludze zanotuje duży spadek - dodał Berglund.
Jak wyjaśniono, jednym z najbardziej dotkniętych segmentów jest transport pasażerski, który ma zasadnicze znaczenie dla Europejczyków mieszkających na wyspach. Ponieważ wiele firm transportowych redukuje obecnie swoją działalność, te podstawowe usługi mogą zniknąć, jeśli nic nie zostanie zrobione, aby je uratować.
ECSA będzie nadal współpracować ze swoim partnerem Europejską Federacją Pracowników Transportu (ETF), starając się uzyskać wsparcie państw członkowskich na przyjęcie wspólnego, skoordynowanego podejścia, tak aby zasady i wymagania były takie same dla wszystkich firm a pracownicy mieli zapewnioną niezbędną ochronę.
Ponadto zarząd z zadowoleniem przyjął wsparcie, jakie przemysł morski otrzymał od Parlamentu Europejskiego. Z zadowoleniem przyjął w szczególności propozycję organziacji Renew Europe dotyczącą dedykowanego planu ratowania i odbudowy dla sektora morskiego, aby wspierać różnych graczy w europejskim klastrze morskim.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych