pc
Złoty może tracić wobec euro i podążyć ku poziomowi 4,31 – uważają ekonomiści. Rentowności polskich SPW pozostaną stabilne – 10-letnie papiery mogą poruszać się w przedziale 2,15-2,20 proc.
„Eurozłoty osłabia się od połowy zeszłego tygodnia, na co wpływ ma m.in. rozczarowanie inwestorów, związane z mniejszym niż oczekiwano łagodzeniem polityki pieniężnej przez EBC i Fed oraz zapowiedź twardego brexitu przez premiera brytyjskiego Borisa Johnsona” – powiedział PAP Biznes strateg rynku walutowego PKO BP Jarosław Kosaty.
Jego zdaniem w perspektywie następnego tygodnia EUR/PLN może podążyć w kierunku 4,31, po czym dojdzie do korekty i kurs powróci w okolice 4,30.
„EUR/USD może spadać w okolice 1,0950-1,1000, być może nawet bliżej poziomu 1,0950, a następnie może się stabilizować” – wyjaśnił ekonomista PKO BP.
RYNEK DŁUGU
Czwartkowe notowania na rynku polskich SPW zdominowały spadki rentowności. Doszło do nich zwłaszcza na środku krzywej (-1,4 pb) - w innych miejscach krzywej zniżka dochodowości nie przekroczyła 1 pb.
„W perspektywie najbliższych kilku dni oczekuję, że rentowności polskich 10-letnich SPW utrzymają się w przedziale 2,15-2,20 proc.” – powiedział PAP Biznes strateg rynku stopy procentowej PKO BP Arkadiusz Trzciołek.
W jego ocenie spread pomiędzy dochodowością polskich dziesięciolatek a niemieckimi bundami „zostanie prawdopodobnie utrzymany na poziomie ok. 260 pb, ewentualnie dojdzie do niewielkiego jego zawężenia”.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-letnich obligacji wynosi 1,995 proc., a niemieckich -0,445 proc. Ceny niemieckich obligacji skarbowych spadały trzecią sesję z rzędu i w efekcie ustanowiły historyczne minimum.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych