ew
Ropa w USA ciągle drożeje - w ciągu trzech sesji zyskała już 3,5 proc. Rekordowo mało surowca do USA eksportuje Arabia Saudyjska. Rekordowo niski eksport ropy przeprowadza też Wenezuela - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na marzec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 54,30 USD, po zwyżce o 0,74 proc.
Brent w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 64,15 USD za baryłkę, po wzroście ceny o 0,85 proc.
Amerykański Departament Energii (DoE) podał w swoim najnowszym raporcie, że eksport ropy z Arabii Saudyjskiej do USA wyniósł w ub. tygodniu 415 tys. baryłek dziennie. To rekordowo niskie dostawy saudyjskiej ropy do USA.
Rekordowo mało ropy na rynek amerykański eksportuje też pogrążona w totalnym chaosie politycznym i gospodarczym Wenezuela, na którą USA nałożyły sankcje.
W ub. tygodniu eksport wenezuelskiej ropy do USA wyniósł tylko 117 tys. baryłek dziennie - najmniej od 2010 r., gdy DoE rozpoczął publikację tygodniowych danych.
Sytuacja związana z mniejszymi dostawami ropy do USA z Arabii Saudyjskiej i Wenezueli już zaczyna wpływać na rafinerie, bo wzrosła cena niektórych gatunków amerykańskiej ropy, jak Mars Blend, regionalnej benchmarkowej surowej ropy.
Tymczasem rosną amerykańskie zapasy ropy - w ubiegłym tygodniu wzrosły one o 3,63 mln baryłek do 450,84 mln baryłek - poinformował DoE. Rynek oczekiwał wzrostu zapasów o 2,4 mln baryłek.
To już 4. z kolei tydzień wzrostu zapasów ropy w USA i ich najwyższy poziom od końcówki 2017 r. To też więcej niż wynosi średnia pięcioletnia - na poziomie 432 mld b.
Podczas poprzedniej sesji ropa na NYMEX zdrożała o 1,5 proc. do 53,90 USD/b.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych