ew
Ceny ropy w USA minimalnie spadają. Inwestorzy śledzą informacje dotyczące epidemii koronawirusa, a eksperci już szacują, że baryłka ropy może stanieć o 5 dolarów w reakcji na ograniczenie podróży i aktywności gospodarczej - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na marzec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 53,12 USD, po zniżce ceny o 0,04 proc.
Ropa Brent w dostawach na marzec na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 59,25 USD za baryłkę, niżej o 0,12 proc.
Do 106 wzrosła w Chinach liczba ofiar śmiertelnych nowego koronawirusa, a zarażonych nim jest już ponad 4 tysiące osób. W prowincji Hubei, gdzie epidemia miała swój początek, zmarły kolejne 24 osoby, a kolejnych blisko 1,3 tysiąca osób zostało zarażonych.
By powstrzymać rozwój epidemii, chińskie władze w praktyce odcięły od świata liczący 11 mln mieszkańców Wuhan; zawiesiły m.in. komunikację, zarówno połączenia lokalne, jak i dalekobieżne.
Nowy koronawirus jest już w kilkunastu innych państwach, w tym w Tajlandii, na Tajwanie, w Japonii, Korei Południowej, USA, Wietnamie, Singapurze, Malezji, Nepalu, Australii, Kanadzie i we Francji. W poniedziałek o pierwszych przypadkach infekcji poinformowały władze Sri Lanki i Niemiec.
"Cena baryłki WTI może spaść do 47-50 USD, a Brent może zniżkować do 55 USD za baryłkę w zależności od tego, jak dalej potoczy się sytuacja w Chinach, które walczą z ograniczeniem epidemii koronawirusa" - mówi Jeffrey Halley, starszy analityk rynku w Asia Pacific Oanda Pte.
"Kraje koalicji OPEC+ prawdopodobnie zwołają nadzwyczajne posiedzenie, jeśli ceny ropy mocniej spadną - Brent do 55 dolarów za baryłkę, i mogą podjąć działania, aby wesprzeć notowania ropy na globalnych giełdach paliw" - ocenia Halley.
Analitycy Goldman Sachs szacują, że globalny popyt na paliwa w 2020 r. może być niższy o 260 tys. baryłek dziennie w reakcji na spadek podróży przez turystów i ograniczenie aktywności w gospodarkach.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych