pc
Brytyjski premier Boris Johnson wykluczył w czwartek w rozmowie z wiceprezydentem USA Mikiem Pence'em, by przyszła umowa handlowa między krajami mogła zakładać dostęp amerykańskich firm do publicznej służby zdrowia i obniżenie standardów bezpieczeństwa żywności.
Premier, który zmaga się z kryzysem w polityce wewnętrznej wokół impasu dotyczącego brexitu, zapewniał, że rząd w Londynie "zrobi wszystko, aby zwiększyć wolny handel" między krajami, ale zastrzegł, że "NHS (publiczna służba zdrowia) nie jest przedmiotem negocjacji". Zwracając się do Pence'a, dodał też ze śmiechem: "nie jesteśmy zbyt chętni na waszego chlorowanego kurczaka".
Szef rządu odniósł się w ten sposób do stosowanej w Stanach Zjednoczonych, a zakazanej w Unii Europejskiej procedury mycia mięsa kurczaków w substancjach chemicznych w celu wykluczenia patogenów, m.in. salmonelli i pałeczek E. coli.
Johnson ocenił, że ewentualne przyszłe podpisanie porozumienia handlowego ze Stanami Zjednoczonymi byłoby "wspaniałą, olbrzymią szansą dla Wielkiej Brytanii", ale wskazał także na istniejące bariery handlowe, m.in. dotyczące eksportu brytyjskiej jagnięciny lub szkockich haggis (danie z podróbek baranich i owsianki).
"Wiem, że jesteście trudnymi negocjatorami, więc będziemy pracowali bardzo ciężko nad tym, aby jakiekolwiek porozumienie o wolnym handlu sprostało oczekiwaniom wszystkich stron" - zapewnił.
Z kolei Pence ocenił, że wypracowanie umowy o wolnym handlu pozwoliłoby nawet na trzy- lub czterokrotne zwiększenie wymiany handlowej, dodając, że intencją amerykańskiej administracji jest "wzmocnienie historycznej, specjalnej relacji pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Wielką Brytanią".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych