ew
Komisja Europejska zaakceptowała kolejne korzystne finansowanie w ramach Tarczy finansowej PFR - skomentował na Twitterze prezes Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) Paweł Borys. Pożyczki preferencyjne dla przedsiębiorców umożliwią rekompensatę strat poniesionych wskutek restrykcji sanitarnych wywołanych pandemią COVID-19.
"@EUinPL zaakceptowała kolejne korzystne finansowanie w ramach #TarczaFinansowaPFR dla Dużych Firm w postaci pożyczek preferencyjnych na 7,5 mld zł, które umożliwiają wprost rekompensatę bezpośrednich strat na skutek restrykcji sanitarnych #COVID19" - napisał na Twitterze szef PFR, komentując piątkową decyzję Komisji Europejskiej.
KE wydała pozytywną decyzję w sprawie programu pomocowego przewidującego udzielanie przedsiębiorcom pomocy publicznej w formie pożyczki preferencyjnej podlegającej umorzeniu.
Chodzi o udzielanie dużym firmom oraz niektórym małym i średnim przedsiębiorstwom pożyczki mającej na celu finansowanie bieżącej działalności. Umorzenie ma na celu rekompensatę szkód doznanych przez nie w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Kwota umorzenia nie może przekroczyć 75 proc. kapitału pożyczki oraz 75 proc. poniesionej przez przedsiębiorcę szkody.
Budżet zatwierdzonego programu wynosi 7,5 mld zł i jest elementem rządowej Tarczy finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla dużych firm.
Według Polskiego Funduszu Rozwoju po miesiącu od uruchomienia Tarczy finansowej do ponad 200 tys. firm, zatrudniających 2,1 mln osób trafiło 41 mld zł subwencji. Mikrofirmy otrzymały dotąd 11,8 mld zł, a małe i średnie przedsiębiorstwa 29 mld zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych