pc
Ministerstwo Infrastruktury liczy, że w ciągu kilku miesięcy rząd zatwierdzi zwiększenie wartości Krajowego Programu Kolejowego - poinformował w poniedziałek dziennikarzy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
"Tak jak udało się zwiększyć wartość Krajowego Programu Kolejowego (KPK) z 66 do 70 mld zł, tak teraz podejmujemy działania, aby zapewnić dodatkowe finansowanie procesów inwestycyjnych na kolei, tak aby zakres rzeczowy KPK z całą pewnością zrealizować" - powiedział wiceminister Bittel.
"Taka dyskusja się toczy i liczymy, że już niebawem znajdzie swój szczęśliwy finał, choć oczywiście gwarancji 100-proc. nie mamy do czasu zatwierdzenia przez Radę Ministrów" - dodał.
Bittel nie powiedział, na jaki wzrost wartości programu liczy resort infrastruktury. Stwierdził, że jeśli do tego dojdzie, to decyzja powinna zapaść w ciągu kilku miesięcy.
Wartość Krajowego Programu Kolejowego wzrosła do 70 mld zł dzięki decyzji rządu, która została podjęta w lutym tego roku. Środki na zwiększenie wartości programu pochodziły z budżetu państwa i przekazane zostały spółce PKP Polskie Linie Kolejowe w drodze wykupu akcji tej firmy od PKP SA. Dokapitalizowanie to miało wartość 1,8 mld zł. Pozostałe 1,4 mld zł pochodzi z kredytu zaciągniętego przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
PKP Polskie Linie Kolejowe realizują Krajowy Program Kolejowy o wartości 70 mld zł. To największy program w historii kolei. Zmodernizowanych będzie 9 tys. km torów, a na 8,5 tys. zwiększy się prędkość. Zmodernizowane mają też być dworce kolejowe i setki przystanków kolejowych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych