pc
Niemcy, Wielka Brytania i Francja wydały w czwartek wspólne oświadczenie, w którym wyraziły zaniepokojenie napięciami na Morzu Południowochińskim. W środę amerykański niszczyciel przepłynął w pobliżu wysp na tym morzu, do których prawa roszczą sobie Chiny.
Sytuacja "może doprowadzić do braku bezpieczeństwa i stabilności w regionie" - podkreśliły trzy kraje europejskie w oświadczeniu wydanym przez MSZ Wielkiej Brytanii.
Niszczyciel rakietowy amerykańskiej marynarki wojennej Wayne E. Meyer przepłynął w odległości 12 mil morskich (22 km) od raf Fiery Cross i Mischief. Operacja może nasilić napięcia między Waszyngtonem a Pekinem, które już toczą wojnę handlową i spierają się w kwestii Tajwanu.
Jak wyjaśniła rzeczniczka stacjonującej w Japonii amerykańskiej VII Floty kmdr Reann Mommsen, celem operacji było "zmierzenie się z nadmiernymi roszczeniami morskimi i utrzymanie dostępu do szlaków morskich zgodnie z prawem międzynarodowym".
Chiny uważają prawie całe Morze Południowochińskie za swoje własne terytorium, jednak roszczenia do poszczególnych jego obszarów zgłasza kilka innych państw regionu. Zdaniem Waszyngtonu Pekin militaryzuje morze i może chcieć ograniczać swobodę żeglugi.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych