PMK
Unifeeder przejął większościowy pakiet udziałów w singapurskim armatorze feederów - grupie Feedertech Group. Dzięki temu spółka zwiększyła swój globalny zasięg i zbliżyła się do lidera rynku X-Press.
Będący własnością DP World Unifeeder zakupi 77% udziałów w Feedertech, a prezes zarejestrowanej w Singapurze Ali Maghami zachowa pozostałe 23%.
Założona w 2003 r. Feedertech prowadzi usługi feederowe oraz regionalną sieć żeglugi bliskiego zasięgu pod hasłem Perma. Sieć obejmuje 50 portów i generuje przychody w wysokości prawie 200 mln dolarów z ponad 600 000 TEU przewożonych rocznie. Zatrudnia 290 pracowników w 23 krajach.
Według danych Alphaliner Feedertech obsługuje osiem kontenerowców handysize typu feeder i panamax o łącznej pojemności 28 839 teu, z czego siedem jest czarterowanych.
- Grupa Feedertech od lat cieszy się sukcesami i jesteśmy dumni z naszych osiągnięć - powiedział Maghami. - Wierzymy, że transakcja z Unifeeder oraz wsparcie DP World pozwoli nam na osiągnięcie dalszego wzrostu.
Unifeeder zarządza obecnie 53 czarterowanymi statkami o pojemności 55 646 TEU w sieci usług dowozowych, dostępnych na Morzu Północnym, Bałtyku i Iberii.
Dubajski operator portowy DP World przejął Unifeeder w zeszłym roku. Do umowy nabycia 100 procentów akcji Unifeedera za cenę 660 mln euro doszło 7 sierpnia.
Unifeeder nadal działa na zasadzie w pełni niezależnego armatora w ramach obecnego istniejącego zarządzania. Dzięki przejęciu DP World spodziewa się zwiększyć obecność w globalnym łańcuchu dostaw i poszerzyć swoją ofertę produktową, aby ostatecznie ograniczyć nieefektywność i poprawić konkurencyjność światowego handlu.
Komentując przejęcie, Sultan Ahmed Bin Sulayem, prezes i dyrektor generalny DP World's Group, powiedział: "Cieszymy się, że możemy dodać markę Unifeeder do portfela DP World. Dzięki temu dojdzie do wzmocnienia naszej oferty produktowej.”
- Rosnąca liczba bardzo dużych statków kontenerowych sprawiła, że wysokiej jakości połączenia feederowe są kluczowe dla naszych klientów, a Unifeeder to najlepszy w swojej klasie dostawca usług logistycznych w tej branży, cieszący się renomą w Europie. Naszym celem jest wykorzystanie wewnętrznej wiedzy Unifeeder i przyspieszenie rozwoju tej platformy, aby zapewnić wartość dla wszystkich interesariuszy - dodał Bin Sulayem.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie