ew
Ponad 40 tysięcy ton materiałów sypkich przeładowano od początku 2019 roku w porcie morskim Ustka. To rekordowy przeładunek od początku funkcjonowania Zarządu Portu Morskiego w Ustce.
Potencjał przeładunkowy Portu nie był wykorzystywany praktycznie przez ostatnie 20 lat. Obecnie funkcja ta jest rewitalizowana co wynika z dużego zainteresowania usługami transportu morskiego na środkowym wybrzeżu, gdzie dostępność tego typu usług dotychczas była w praktyce ograniczona do Portów w Darłowie i Kołobrzegu.
Przeładowane towary to kruszywo, które jest wykorzystywane pod budowę dróg. Kruszywo transportowane jest do Ustki ze Szwecji jednostkami o ładowności od 1200 do 2000 ton.
Port Ustka jest przygotowany do przyjmowania jednostek o maksymalnej długości 80 metrów i maksymalnym zanurzeniu 4,3 metra .
Do przeładunków przygotowane jest Nabrzeże Władysławowskie w zachodniej części portu Ustka. Zarząd Portu Morskiego w Ustce dysponuje własnym placem składowym o powierzchni 2500 metrów kwadratowych przylegającym do nabrzeża. Na miejscu funkcjonuje prowadzona przez Zarząd Portu stacja pilotowa, która pozwala na obsługę jednostek przez całą dobę.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie