pc/port.gdynia.pl
Rok 2018 przeszedł do historii jako czas rekordowych przeładunków w Porcie Gdynia – ogółem przeładowano 23,5 mln ton. Przeładunkowa hossa w Porcie Gdynia trwa nadal i w styczniu 2019 roku w porównaniu do stycznia 2018 roku odnotowano wręcz rewelacyjny wzrost przeładunków i to o ponad 20 procent.
Dynamika wzrostu ładunków w styczniu tego roku spowodowała, że Port Gdynia jest obecnie jednym z liderów wśród portów rejonu Morza Bałtyckiego. Znaczący wzrost przeładunków odnotowano przede wszystkim w węglu i koksie, innych masowych i zbożu oraz w ropie i przetworach naftowych.
– Bardzo dobre wyniki przeładunkowe, jakie osiągnęliśmy w pierwszym miesiącu 2019 roku, najlepiej świadczą o fakcie, iż Port Gdynia to solidna marka, znana z wysokiej jakości i wydajności przeładunkowej – mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Styczniowy wynik przeładunkowy Portu Gdynia to także potwierdzenie dobrego stanu polskiej gospodarki. Zakładamy, że rok 2019 będzie co najmniej tak dobry jak rok ubiegły w wielkości wykonanych przeładunków. Dlatego też pozytywnie patrzymy w przyszłość, starannie modernizując Port Gdynia i realnie przymierzając się do największej inwestycji, jaką jest budowa Portu Zewnętrznego.
Transport Week 2024. Rozwój, bezpieczeństwo i offshore
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego