PMK
Euronav NV, belgijski armator tankowców, zawarła umowę nabycia poprzez odsprzedaż trzech megatankowców (VLCC). Obecnie w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej kończy się budowa tych jednostek.
Zgodnie z informacją trio jest nabywane za łączną cenę zakupu w wysokości 280,5 miliona USD lub 93,5 miliona USD za sztukę. Według spółki przejęcie zostanie w pełni sfinansowane z istniejących pożyczek i zdolności kredytowej.
Dzięki temu posunięciu Euronav planuje zwiększyć siłę operacyjną i zmniejszyć średni wiek floty VLCC firmy.
Statki, które mają zostać wyposażone w skrubery i systemy oczyszczania wody balastowej, zostaną dostarczone w czwartym kwartale 2020 roku i pierwszym kwartale 2021 roku.
- Sytuacja rynkowa dużych tankowców pozostaje solidna, pomimo znacznych przeciwności związanych z działalnością gospodarczą związaną z koronawirusem - powiedział Hugo De Stoop, prezes Euronav.
- Obecne zakłócenia na rynku transportu towarowego pozwoliły nam skorzystać z wcześniej niedostępnych okazji i zapewnienia naszym interesariuszom długoterminowej wartości. Ta transakcja pokazuje naszą elastyczność i zdolność do wykorzystywania szans dzięki silnemu bilansowi i stabilnej pozycji finansowej – dodał.
Pod koniec grudnia 2019 roku firma zajmująca się transportem tankowców zawarła umowę sprzedaży i leasingu zwrotnego dla trzech VLCC zbudowanych w 2008 roku, aby zabezpieczyć gotówkę i zainwestować w młodszy tonaż.
Flota będąca własnością i operowana przez Euronav składa się z 2 statków V-Plus, 42 VLCC, 27 Suezmaxów i 2 statków FSO.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek