PMK
Półzanurzalny ciężarowiec Black Marlin przypłynął do Portu Rotterdam z monstrualnym ładunkiem 18 kadłubów dla Damena. Transport składał się z siedemnastu kadłubów statków żeglugi śródlądowej i jednej barki dźwigowej.
Kadłuby i barka zostały zbudowane w Chinach i wysłane do Rotterdamu w celu ostatecznego wyposażenia w zakładzie Concordia Damen i innych lokalnych stoczniach. Barka dźwigowa popłynie do Damen Shipyards Gorinchem.
Damen mówi, że pomysł budowy kadłubów w Chinach, a następnie wysyłki do Europy, gdzie istnieje większy rynek dla takichstatków, ma na celu oszczędność kosztów.
- Wysyłanie jednego dużego statku z wieloma mniejszymi jest o wiele bardziej wydajne niż wysyłanie wielu małych statków - powiedział Bert Duijzer, kierownik techniczny w Concordia Damen. - W ten sposób jesteśmy w stanie przenieść efektywność kosztową, którą zyskaliśmy na budowie, na naszych klientów w Europie, jednocześnie minimalizując wpływ naszej działalności na środowisko - dodał.
Chociaż barka dźwigowa Damena jest budowana na zaś, kadłuby statków śródlądowych znalazły już kupców.
- W przypadku tej konkretnej przesyłki większość kadłubów została już zakupiona, choć jeden z nich trafi do magazynu - powiedział Duijzer. - Zapewnia to również naszym klientom bardzo szybką dostawę nowego statku.
Według portu w Rotterdamie oczekuje się, że Black Marlin zacumuje w środę przy nabrzeżu Maasvlakte. Trzy pływające pochylnie, należące do firmy Bonn and Mees, będą pracowały tydzień nad rozładunkiem tego gigantycznego transportu.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie