DP World, jeden z najważniejszych operatorów portowych i logistycznych na świecie, ogłosił znaczące inwestycje w Rumunii. Jedną z nich jest nowy terminal do przeładunków typu project cargo w porcie w Konstancy.
OT Port Gdynia Sp. z o.o. zakończył kolejny etap projektu pn. „Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia Sp. z o.o.”, który realizuje przy wsparciu Unii Europejskiej. W ostatnich dniach na terminal został dostarczony nowy reach stacker oraz 10 sztuk tabletów ciągnikowych.
Terminal OT Port Gdynia kończy III kwartał 2021 roku z przeładunkami ponad 2,7 mln ton.
Na nabrzeżu Rumuńskim na terenie OT Port Gdynia została wykona usługa przemieszczenia żurawia nabrzeżowego typu FUD Q-16. Ta olbrzymia maszyna waży 236 ton.
W związku z planowanym rozwojem sektora morskiej energetyki wiatrowej, znaczenia nabiera nie tylko port w Gdyni, desygnowany jako port instalacyjny dla farm, ale także porty w Łebie i Ustce, które miałyby pełnić rolę portów serwisowych. Szczególnie ten drugi wymaga inwestycji, nad którymi już pracuje Urząd Morski w Gdyni.
Terminal OT Port Gdynia kończy I półrocze 2021 roku z przeładunkami ponad 1,8 mln ton.
Najbardziej wyspecjalizowany polski terminal ro-ro świętuje okrągły jubileusz. - Wśród priorytetów jest dla nas rozwój i bardziej zaawansowana obsługa większych statków ro-ro z minimalnym wpływem na środowisko. To umożliwi rozbudowa placów składowych, stworzenie nowych ramp i wymiana sprzętu - mówi Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia Sp. z o.o.
Port Gdynia to port uniwersalny specjalizujący się nie tylko w obsłudze ładunków drobnicowych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro oraz ładunków masowych, ale również dostosowany do przyjmowania i obsługi ładunków ponadgabarytowych, tzw. project cargo.
Nowoczesne, klimatyzowane, przyjazne środowisku i najdłuższe z dotychczas jeżdżących w stolicy tramwaje przypłynęły na terminal OT Port Gdynia. W czwartek (24 czerwca) miał miejsce wyładunek dwóch pierwszych wagonów zamówionych przez Tramwaje Warszawskie i wyprodukowanych w fabryce Hyunday Rotem Company Limited, które wkrótce pojawiają się na warszawskich ulicach.
Finnlines Polska, jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia, zwiększa zdolności przewozowe między Gdynia a Hanko. Aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską a Finlandią, armator postanowił wymienić statki dwóch linii.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime