Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
Firma SunStone Ships, właściciel ekspedycyjnego statku wycieczkowego z siedzibą na Florydzie, odebrał trzeci z siedmiu statków wycieczkowych klasy Infinity nowej generacji dla China Merchants Heavy Industry (CMHI).
Dwa wycieczkowce klasy Infinity budowane dla SunStone Ships przez chińską stocznię China Merchants Heavy Industry pomyślnie zakończyły próby morskie.
Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.
16 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Ocean Victory, ekspedycyjnego wycieczkowca z serii INFINITY dla SunStone Ships. To druga jednostka z opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow zbudowana w tej stoczni. Za projekt i wyposażenie statku jest odpowiedzialne biuro Ulstein Design & Solutions.
Pierwszy statek wycieczkowy z innowacyjnym kształtem kadłuba X-BOW wyruszył na swoją pierwszą wyprawę na Antarktydę i 1 listopada przekroczył słynną Cieśninę Drake’a.
Amerykański armator SunStone Ships odebrał 6 września swój pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny klasy Infinity od chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industry (CMHI).
China Merchants Heavy Industry (CMHI) poczyniła dalsze postępy w budowie polarnych wycieczkowców ekspedycyjnych dla amerykańskiego armatora SunStone Ships. 5 września odbyły się tam dwie ceremonie: położenia stępki pod statek Ocean Victory i cięcia blach pod jednostkę Ocean Explorer.
Jak poinformował na swojej stronie amerykański armator SunStone, podpisano kolejną umowę na projekt i budowę statku ekspedycyjnego z serii Infinity. Będzie to już siódma jednostka tej klasy, charakteryzująca się m.in. opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow.
Jak poinformował na swojej stronie amerykański armator SunStone, została podpisana umowa na projekt i budowę kolejnego statku ekspedycyjnego z serii Infinity. Będzie to już szósta jednostka tej klasy.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime