pc
Statek BBC Atlantic zainaugurował serię testów nowego terminalu spółki Fast Terminals. Jednostka na początku tego tygodnia zawinęła do szczecińskiego portu z ładunkiem minerałów z Turcji dla firmy ETI Products.
W ramach testów najpierw odbył się rozładunek ponad 1 000 t ton towaru na paletach i w tzw. „big bagach”, czyli dużych workach. Następnie zaplanowane zostało sprawdzenie autonomicznej instalacji przenośnikowej. W tym pomógł już statek Louis, który od wtorku cumuje w szczecińskim porcie. Przypłynął z 500 t minerałów w workach i 6 000 t luzem.
Jak powiedziała dla portalu 24kurier.pl Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych i marketingu w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, inwestycja Fast Terminals uaktywniła mało wykorzystywaną do tej pory część portu.
Przeładunki w nowym terminalu mają sięgnąć co najmniej 60 tys. t rocznie. Jego wykonawcą jest firma Usługi Ogólnobudowlane Bobrowski.
Fast Terminals zajmuje się przeładunkami zjednostkowanej drobnicy, ładunków pochodzenia chemicznego, wyrobów hutniczych oraz drewna. Nabrzeża spółki mają łączna długość 567 m i umożliwiają przyjęcie statków o maksymalnym zanurzeniu do 9 m.
Fast Terminals obsługuje także połączenia żeglugowe do portów w Irlandii i w Wielkiej Brytanii.
BBC Atlantic w liczbach
Bandera: Gibraltar
Właściciel: Briese Schiffahrt
Długość: 115,5 m
Szerokość: 16,5 m
Zanurzenie: 5,7 m Nośność: 6 089 t
Rok budowy: 2005
Louis w liczbach
Bandera: Antigua & Barbuda
Właściciel: Briese Shipping B.V.
Długość: 123,02 m
Szerokość: 16,5 m
Zanurzenie: 7 m Nośność: 8 250 t
Rok budowy: 2013
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie