- Banki wykazują dużą elastyczność. PŻM jest w grupie amatorów, którzy regularnie płacą, co obecnie nie jest rzeczywistością – powiedział Paweł Szynkaruk , dyrektor PŻM w rozmowie z Radiem Szczecin.
Paweł Szynkaruk stwierdził, że wszystkie kredyty inwestycyjne PŻM spłaca na bieżąco, nie zagrożona jest także bieżąca płynność finansowa. Straty w przewozach masowych armator odrabia na promach pływających po Bałtyku i kontraktach dla siarkowców.
Mimo trudnej sytuacji na rynku przewozów, PŻM przez ostatnie dwa lata zaoszczędziła ponad 30 milionów dolarów.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 59 statków o łącznej nośności 2,2 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. Armator jest także światowym liderem na niszowym rynku przewozów płynnej siarki.
Obok podstawowej formy działalności tj. przewozów masowych, przedsiębiorstwo z powodzeniem realizuje m.in. - poprzez swoją spółkę Unity Line - żeglugę promową na Bałtyku. Jest właścicielem najnowocześniejszego kompleksu biurowo-hotelowego w Szczecinie – „Pazim”, a także części reprezentacyjnych nabrzeży przy Wałach Chrobrego, skąd prowadzi żeglugę białą flotą.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie