• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Port Gdynia będzie się prężnie rozwijał dzięki tym inwestycjom

jk

15.11.2017 14:39 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdynia będzie się prężnie rozwijał dzięki tym inwestycjom

Partnerzy portalu

Port Gdynia będzie się prężnie rozwijał dzięki tym inwestycjom - GospodarkaMorska.pl

Nowa obrotnica i pogłębienie basenów portowych to obecnie kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu. Są to inwestycje o wielkim znaczeniu  dla całej polskiej gospodarki morskiej. To jednak tylko część zamierzeń przewidzianych do realizacji zgodnie ze strategią rozwoju Portu Gdynia do roku 2030.  

Nowa obrotnica i pogłębienie basenów portowych to obecnie kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu. Są to inwestycje o wielkim znaczeniu  dla całej polskiej gospodarki morskiej. To jednak tylko część zamierzeń przewidzianych do realizacji zgodnie ze strategią rozwoju Portu Gdynia do roku 2030.  

- Pogłębienie basenów portowych związane jest bezpośrednio z unowocześnieniem i przebudową nabrzeży portowych – podkreśla Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Mówiąc wprost- poszczególne nabrzeża dosłownie powstaną od nowa. Jednocześnie port bez przerwy będzie obsługiwać  przypływające do poszczególnych terminali statki…

Obecnie jest już gotowy koncepcyjny wariant realizacyjny przebudowy poszczególnych nabrzeży i zostanie ogłoszony przetarg na realizację konkretnych zadań. Podpisano umowę na projekt budowlany dotyczący nabrzeża Włoskiego oraz nabrzeża Słowackiego. Zostały również złożone oferty na wykonanie projektu budowlanego dotyczący nabrzeża Norweskiego- obecnie wybrano wykonawcę i umowa jest w trakcie przygotowywania do podpisu. Oprócz wspomnianych zadań, jakie zostaną wykonane przez ZMPG S.A., gdyński Urząd Morski przygotowuje przetarg na projekt związany z pogłębieniem kanału podejściowego. Kolejne nabrzeża przebudowywane w oparciu o fundusze unijne to nabrzeża: Indyjskie i Helskie.

- Podpisaliśmy już umowę na wykonanie projektu budowlanego na  przebudowę nabrzeża Helskiego – dodaje Grzegorz Dyrmo. – Projekt będzie realizowany etapowo w ramach jednej umowy. Prace dotyczyć będą m.in. przebudowy torowiska poddźwigowego z dodatkową szyną i dostosowania nabrzeża do głębokości 15,5 metra wraz z umocnieniem dna. Zostaną wykonane również roboty czerpalne. Przebudujemy także całą nawierzchnię nabrzeża.
 
Systematycznie rosnący wskaźnik EBITDA obrazuje zdolność Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. do generowania środków na inwestycje z podstawowej działalności. Dzięki funduszom unijnym,  dostępności finansowania zewnętrznego oraz dużego zainteresowania portem inwestorów branżowych długofalowy program modernizacji i rozwoju Portu Gdynia ma wyjątkowe szanse powodzenia. Również koncepcja etapowej budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni ma solidne fundamenty.

 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.