PMK
W dobie kryzysu kontenerowego na trasie między Europą i Azją, wzmagają się przewozy towarów między Azją a Bliskim Wschodem.
W pierwszym kwartale między tymi regionami przetransportowano aż 883 tys. TEU ładunków, o 17,6 proc. więcej niż rok temu w tym samym okresie. To najlepszy wynik od 2012 roku.
Wzrosły także przewozy między Azją Wschodnią i Południową. Przewieziono tam w kontenerach 838 tys. TEU, o 9,7 proc. więcej rdr. Nieco wolniejsze tempo wystąpiło w transporcie z Azji Południowej na Bliskich Wschód, bo tylko o 4 proc.
Analitycy przestrzegają jednak przez zbyt mocnym optymizmem. Według ich przewidywań drugi kwartał może nie potwierdzić tych tendencja, mimo że wtedy tradycyjnie przypada szczyt przewozów. Powodem jest wciąż słaby popyt na przewozy kontenerowe i utrzymująca się nadpodaż tonażu.
Świadczy też o tym inny fakt. W kwietniu armatorzy co prawda odwołali tylko 16 połączeń między Azją i Bliskim Wschodem (50 w lutym), ale za to w umowach krótkoterminowych średnie napełnienie statków wyniosło ok 60 proc.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie