• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Copernicus zacumował przy szczecińskim nabrzeżu

ew

25.07.2018 16:31 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Copernicus zacumował przy szczecińskim nabrzeżu - GospodarkaMorska.pl

Zmodernizowany prom "Copernicus" zacumował dziś na jeden dzień przy szczecińskim nabrzeżu, u stóp Wałów Chrobrego. Należąca do armatora Euroafrica Shipping Lines jednostka będzie pływać w barwach Unity Line.

Jak powiedziała Katarzyna Antoń, kierownik działu marketingu w Unity Line: "Parametry pasażersko–ładunkowe promu „Copernicus” po jego przebudowie są takie jak na siostrzanym statku „Galileusz”, który jest w serwisie Unity Line, czyli 126 miejsc pasażerskich (głównie dla kierowców ciężarówek) i 51 kabin".

Nowy prom został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines 28 grudnia ostatniego roku od włoskiego armatora. Jest to używany statek, zbudowany w 1995 roku, czyli podobnie jak prom „Polonia”, który wciąż jest uważany za jeden z najbardziej nowoczesnych na Bałtyku. Copernicus planowany jest jako zastępca dla promu Kopernik, pływającego na linii Świnoujście-Ystad w barwach Unity Line (operatora promowego z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej). W ramach modernizacji, na statku zostały dobudowane kabiny a rufowa furta promu została dostosowana do terminalu w Świnoujściu. Dodatkowo, dobudowano część hotelową i dodano ster strumieniowy.

W pracach modernizacyjnych uczestniczyły takie firmy, jak JPP, Spawrem i Unimebel oraz Stocznia Szczecińska i Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”.

Unity Line to spółka zależna Polskiej Żeglugi Morskiej zarządzająca flotą siedmiu promów. Promy Polonia, Skania, Gryf i Wolin należą do PŻM, a pozostałe trzy - Galileusz, Jan Śniadecki i Kopernik są własnością Euroafrica Shipping Lines. Unity Line jest największym operatorem na liniach promowych z polskich portów.

EuroAfrica powstała 1 września 1991 roku na bazie Szczecińskiego oddziału Polskich Linii Oceanicznych. Od 2010 roku jest spółką Grupy Kapitałowej Hass Holding Limited. Obecnie armator zarejestrowany jest na Cyprze (EuroAfrica Shipping Lines Cyprus Ltd.).W Szczecinie pozostawił działalność zarządu flotą poprzez spółkę EuroAfrica Services Ltd. sp. z o.o. Oddział w Polsce. Od ponad dwudziestu pięciu lat podstawową działalnością Euroafrica jest świadczenie usług przewozów morskich ładunków. Portami bazowymi wszystkich serwisów są porty polskie. Aktualnie obsługiwane są regularne linie z następującymi krajami: Wielką Brytanią, Szwecją oraz Afryką Zachodnią – z portów bałtyckich i zachodnioeuropejskich. Euroafrica eksploatuje 12-14 statków, a struktura floty pozwala na obsługę różnych ładunków: konwencjonalnych ( w tym sztuk ciężkich i ponadgabarytowych), kontenerów, samochodów ciężarowych, zestawów drogowych i wagonów kolejowych.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.