Carnival Corporation, największy właściciel pasażerowców na świecie, zamierza poszerzyć swoją flotę o dziewięć nowych statków do 2022 roku. Jednostki wybuduje włoska Fincantieri i niemiecka Meyer Wraft – dwie największe stocznie budujące tego typu statki.
Nowe pasażerowce mają według armatora być przełomem pod względem zaprojektowania, co uczyni je najbardziej wydajnymi jednostkami w historii firmy. Statki mają być oddawane do użytku począwszy od 2019 roku aż do 2022 roku. Pasażerowce będą służyć nie tylko w Europie i Północnej Ameryce, ale także na nowszych rynkach, np. w Chinach.
- Jesteśmy zachwycani podpisaniem tych dwóch umów, które znacząco zwiększą nasz potencjał na rynku – powiedział Arnold Donald, prezes Carnival Corporation. - Naszym celem jest przewyższenie oczekiwań naszych pasażerów, a nowe statki nam to umożliwią. To będą najwydajniejsze jednostki, jakie kiedykolwiek zbudowaliśmy. Mamy nadzieję, że dzięki temu coraz więcej osób będzie decydowało się spędzić wakacje na rejsie naszym statkiem.
W stoczni Fincantieri zostanie zbudowanych pięć z dziewięciu nowych statków.
- Jesteśmy dumni z podpisania umowy. Podkreśla to zaufanie, jakie ma do nas Carnival Corporation. Zaufanie, którego z pewnością nie zawiedziemy. Nowe zamówienie to świadectwo świetnego biznesowego nosa tego armatora oraz naszych możliwości technologicznych – powiedział Giuseppe Bono, prezes Fincantieri.
Pozostałe statki wybuduje niemiecka Meyer Werft, stocznia założona już w 1795 roku. Prace będą się odbywać w Papenburgu i Turku. Stoczniowcy znani są z konstruowania olbrzymich i nowoczesnych statków. Na swoim koncie mają między innymi budowę 39 luksusowych jednostek dla klientów z całego świata.
Carnival Corporation to brytyjsko-amerykańsko-panamskie przedsiębiorstwo, będące armatorem statków wycieczkowych. W skład firmy wchodzi jedenaście odrębnych linii wycieczkowych, które łącznie operują flotą składająca się z 96 statków: Carnival Cruise Line, Holland America Line, Princess Cruises, Seabourn, AIDA Cruises, Costa Cruises, Cunard, P&O Cruises and P&O Cruises. Nie wiadomo jeszcze, które z nich, będą obsługiwać nowe statki.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek