PMK
Gospodarka morska Wielkiej Brytanii ucierpi, jeżeli dojdzie do wyjścia tego kraju z Unii Europejskiej - twierdzi Wall Street Journal. W oparciu o dane firmy Pwc, dziennikarze z WSJ podają, że branża morska odpowiada za 6,5 mld dolarów rocznie wpływów - to aż 80 proc. przychodów brytyjskiej gospodarki z zagranicy.
Londyn jest siedzibą wielu międzynarodowych organizacji powiązanych z gospodarką morską. Należy do nich m.in. towarzystwo Lloyd's Market Association - największa na świecie grupa agentów ubezpieczeń żeglugi. Jej obroty wynoszą rocznie 38 mld dolarów.
Stolica Wlk. Brytanii to także siedziba London Baltic Exchange, jednego z największych dostawców informacji na temat transportu morskiego. LSE regularnie prezentuje 7 wskaźników odnoszących się do rynku przewozów masowych i tankowców. W Londynie znajduja się także centrale banków, jak Royal Bank of Scotland, które finansują wiele spółek gospodarki morskiej. Nie brak też brokerów (np. Clarksons) i firm prawniczych specjalizujących się w obsłudze armatorów (np. Norton Rose Fulbright).
Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej może przekonać wiele z tych instytucji do przeniesienia do innych krajów Europy. A to byłaby dla byłego imperium ogromna strata, którą ciężko wyliczyć.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku