• <

Wynik wyszukiwania - "zamówienia" - Wiadomości

„Miecznik” nie tylko w polskim wydaniu. Kolejne państwa zainteresowane okrętami opartymi na platformie Arrowhead 140

Informacje, że Babcock ma współpracować z Danią oraz Szwecją w kwestii dostarczenia okrętów opartych na platformie Arrowhead 140, wzbudziły niemałe zainteresowanie w Polsce. Wynika to z faktu, że na niej są oparte fregaty programu „Miecznik” dla Marynarki Wojennej. Pojawia się więc pytanie, czy byłaby to szansa nie tylko na rozwój tego przedsięwzięcia, ale też zaangażowanie polskich firm, w tym stoczni, w budowę podobnych okrętów dla zagranicznych zamawiających.
08.09.2025

Norweskie dotacje na statki elektryczne. Wielka szansa dla przemysłu stoczniowego

Norweski fundusz przeznaczy 62 mln NOK na elektryczne frachtowce. To szansa dla polskich stoczni na uczestnictwo w projekcie.
14.06.2025

thyssenkrupp Marine Systems z nowym zleceniem z Singapuru. Budowa dwóch dodatkowych okrętów podwodnych

7 maja thyssenkrupp Marine Systems i Agencja ds. Nauki i Technologii Obronnych Singapuru (DSTA) podpisały kontrakt na budowę dwóch dodatkowych okrętów podwodnych typu 218SG. Wcześniej zakontraktowano 4 takie jednostki.
11.05.2025

USA vs. Chiny: wojna handlowa trwa też w energetyce, Pekin wstrzymał zamówienia amerykańskiego LNG

Od ponad dwóch miesięcy Chiny nie importują skroplonego gazu (LNG) z USA, co wskazuje, że trwająca między nimi wojna handlowa rozlała się na sektor energetyczny - zauważył w piątek brytyjski dziennik "Financial Times", powołując się na dane firm transportowych.
18.04.2025

Armatorzy nie zamawiają masowców. Ważny trend na rynku stoczniowym

Zamówienia na statki masowe spadły do ​​najniższego poziomu od trzech dekad, a kontrakty na budowę nowych statków spadły o 92% rok do roku w pierwszych dwóch miesiącach 2025 r., poinformowało w tym tygodniu stowarzyszenie branżowe BIMCO. W lutym nie zamówiono żadnych nowych statków w tej kategorii.
15.03.2025

Żegluga na fali i pod wiatr. Sztormowy 2024 r.

Rekordowe frachty, rekordowe zyski, rekordowe wzrosty i spadki to najkrótsza recenzja aktywności shippingu w 2024 r. Nie wszystko szło jak po maśle, ale ubiegły rok operatorzy statków mogą ocenić pozytywnie. I to mimo zawirowań gospodarczych i militarnych, ataków terrorystycznych i niesprzyjających warunków wywołanych zmianami klimatycznymi.
30.12.2024

TKMS chwali się wynikami finansowymi, choć przyszłość stoczni zdaje się być niepewna

Niemiecka stocznia z siedzibą w Kilonii ThyssenKrupp Marine Systems podała wyniki w roku obrotowym 2023/2024, czyli okresie 12 kolejnych miesięcy przyjmowanych dla rozliczania prowadzonej wtedy działalności. Wskazuje na rosnące zyski wynikające z rosnącej liczby zleceń, szczególnie w związku zamówieniami na okręty podwodne. Cieniem kładą się na to niedawne kontrowersje sprzedania zakładu przez koncern ThyssenKrupp.
20.11.2024

Stoczniowy manifest prezesów. Czy Komisja Europejska uratuje przemysł okrętowy?

Liderzy biznesu z europejskiego przemysłu okrętowego i technologii morskich wzywają do pilnej strategii UE dla przemysłów morskich w celu wzmocnienia europejskiego przemysłu budowy statków i utrzymania wiodącej pozycji technologicznej w dziedzinie przemysłów morskich – informuje SEA Europe.
27.09.2024

Maersk kontynuuje plan odnowienia floty w myśl dekarbonizacji żeglugi

Aby dostosować swoją flotę w związku z polityką dekarbonizacji żeglugi, A.P. Moller - Maersk kontynuuje zapoczątkowany w 2021 roku program ograniczania emisji CO2, co wiązało się z m.in. podpisywaniem umów na budowę nowych statków i czarteru jednostek dwupaliwowych, odpowiadających planowanemu tempu odnowy wynoszącemu około 160 000 TEU rocznie.
08.08.2024

Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał

Carnival Corporation, czołowy armator statków wycieczkowych, ogłosił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 roku, ustanawiając nowe rekordy i przedstawiając optymistyczne prognozy na resztę roku.
28.03.2024

Zremb Chojnice z nowymi offshorowymi zamówieniami

Zremb Chojnice poinformował o otrzymaniu od kontrahentów z branży offshore kolejnych zamówień na wykonanie specjalistycznych jednostek.
26.02.2024

Rekordowe zamówienia na eko statki. Porty morskie pod presją modernizowanych flot

Dekarbonizacja floty rozpędza się wraz z zamówieniami na nowe statki. I choć to w stoczniach europejskich powstaje wiele innowacyjnych konstrukcji, beneficjentami wydatków armatorów na dekarbonizację flot są stocznie azjatyckie. Głównie to chińskie i koreańskie, które otrzymują na tacy nowe technologie. Porty morskie muszą wciąż inwestować w obsługę statków zasilanych energią z nabrzeża i bunkrowanych paliwami alternatywnymi.
28.01.2024

Ponad połowa nowych duńskich statków gotowa na zielone paliwa

Według danych Danske Rederier, duńskiego stowarzyszenia zrzeszającego armatorów, ponad połowa statków zamówionych przez tamtejsze przedsiębiorstwa żeglugowe będzie mogła korzystać z ekologicznych paliw.
12.01.2024

Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją

Chińscy stoczniowcy w 2023 r. odnotowali 63% wzrost zamówień na nowe projekty. Tak wynika danych podanych przez CANSI za okres od stycznia do października. Chińscy stoczniowcy uzyskali zamówienia na 61,06 mln t w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2023 r. Innowacyjne promy z Chin i kontenerowce oraz masowce możemy oglądać w polskich portach prawie codziennie.
07.12.2023

Nowe zamówienia statków: LNG i metanol łeb w łeb

Według informacji DNV, w listopadzie złożono w stoczniach zamówienia na łącznie osiem jednostek zasilanych paliwami alternatywnymi. Są to samochodowce i ro-ro. Cztery z nich mają korzystać z LNG, cztery z metanolu.
05.12.2023

To nie koniec z oligopolem w transporcie liniowym. Żeglugowcy analizują podstawy stanowiska DG COMP

Zapowiedź Komisji Europejskiej, że nie przedłuży po 25 kwietnia 2024 r. ułatwień w funkcjonowaniu konsorcjów w żegludze liniowej „Rzeczpospolita” ogłosiła jako „koniec oligopolu w na rynku kontenerów morskich”. Bliższe rzeczywistości jest stwierdzenie Trans.Info, że to „Koniec przywilejów dla armatorów kontenerowych”. Ale czy na pewno?
16.10.2023

Rynek inwestycji tonażowych w lepszej kondycji. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 16-19/2023)

Kolejne tygodnie roku do kontynuacja stabilizacji w zakresie inwestycji tonażowych w segmencie statków kontenerowych. Dużo lepiej niż przez wiele ostatnich tygodni prezentował się dla segmentu drobnicowców wielozadaniowych, gdzie pojawiły się nie tylko transakcje jednostkami używanymi, ale również i nowe zamówienia. Nadal nie widać znaczących wzrostów w nowych kontraktacjach nowych wycieczkowców, ale dotychczasowe budowy i zamówienia są realizowane i dokańczane.
24.05.2023

Inwestycje przed zmianami na rynku. Analiza rynku tonażowego (tydzień 15-17/2023)

W segmentach masowym i zbiornikowcowym ostatnie tygodnie pokazały, iż od pewnego czasu rynek jest dość mocny i stabilizuje się. Wiąże się to z sytuacją na rynkach frachtowym i czarterowym. Sporo notuje się transakcji kupna-sprzedaży jednostek używanych. Niewielka jest ilość złomowań, ale dość aktywny jest już od pewnego czasu rynek nowych zamówień. Szczególnie widoczne jest to w segmentach jednostek masowych i tankowców do przewozu ropy naftowej oraz produktów pochodnych.
08.05.2023

Kontenerowce na złom, czyli jak armatorzy powinni przygotować się przed falą nowych dostaw tonażu kontenerowego w 2023 roku. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 46-49/2022)3

Rynek frachtowy i czarterowy dla jednostek kontenerowych dał się we znaki. W ostatnich tygodniach obserwowało się coraz więcej decyzji dotyczących złomowań tego typu jednostek. Szczególnie dotyczy to mniejszego tonażu. Widoczne są również pewne tendencje co do zmniejszenia zamówień nowego tonażu, który do tej pory był zamawiany bez względu na sygnały płynące z rynków frachtowych i czarterowych. Zauważalnie mniejszy jest również poziom transakcji jednostkami używanymi.
25.12.2022

Dania. Prawie połowa nowo zamówionych statków uwzględnia zielone paliwa

Z analizy opublikowanej przez Danish Shipping wynika, że w 2022 roku duńskie firmy zamówiły 51 nowych statków. 25 z nich może korzystać z zielonych paliw.
06.12.2022

Wyścig paliw. Więcej zamówień na statki napędzane metanolem niż LNG

Towarzystwo klasyfikacyjne DNV podało, że pośród zamówień na nowe dwupaliwowe statki złożonych w październiku, więcej dotyczy jednostek zasilanych metanolem niż LNG.
14.11.2022

Stocznia Yangzijiang Shipbuilding ma porftel zamówień o wartości 14,67 mld dolarów singapurskich. To 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni

To 5 razy więcej niż portfel uzyskany przez stoczniowców z Niemiec w ub.r. i 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni. Yangzijiang Shipbuilding Holdings poinformowało na początku października, że ma 22 nowe kontrakty. Zwiększają one portfel zamówień w tym roku do 40 statków.
10.10.2022

Rekordowe zamówienia zbiornikowców LNG, rekordowe ceny. PGNiG wchodzi na rynek z portfelem na 8 zbiornikowców

Globalny portfel zamówień statków na skroplony gaz ziemny osiągnął prawie 230 gazowców LNG i stanowi to 38 proc. wielkości obecnej floty operacyjnej. PGNiG z kontraktem na 8 statków funkcjonuje na rynku jako nowy inwestor.
10.08.2022

Gaz-System: mamy kontrakty na 80 proc. mocy przesyłowych Baltic Pipe

Gaz-System ma kontrakty na 80 proc. mocy przesyłowych gazociągu Baltic Pipe, który zostanie uruchomiony w październiku - przekazał w piątek prezes krajowego operatora systemu przesyłu gazu Tomasz Stępień. Na pozostałe 20 proc. przeprowadzimy aukcje w tym roku - dodał.
03.06.2022

Zamówienia na statki zasilane paliwami alternatywnymi przeważają

Według danych Clarksons Research ponad połowa z zamówionych w I kwartale tego roku statków ma być napędzana paliwami alternatywnymi.
15.04.2022

Fit For 55. Amoniak paliwem przyszłości?

Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
20.02.2022

Rekordowa ilość zamówień na statki napędzane LNG

Z powodu nieustających poszukiwań możliwości obniżenia emisji przez żeglugę, w 2021 roku stocznie odebrały rekordową ilość zamówień na statki napędzane LNG.
07.01.2022

Boom w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tydzień 32-35/2021)

Z rynku spływały kolejne elektryzujące informacje na temat inwestycji w tonaż. Wielkie zamówienia omijały jednak w większości przypadków europejski rynek stoczniowy, lokując się głównie na Azji.
13.09.2021

GUS: w styczniu mniej nowych zamówień ale wydajność rośnie

Nowe zamówienia w przemyśle w styczniu 2021 r. spadły rdr o 3,2 proc., po wzroście o 7,0 proc. rdr w grudniu 2020 r. W ujęciu miesięcznym zamówienia w styczniu wzrosły o 8,1 proc., po spadku o 9,9 proc. miesiąc wcześniej.
23.02.2021

Zamówienia na nowe statki spadły o 50 procent

Armatorzy mają coraz mniej czasu, aby zastosować w swojej flocie bardziej ekologiczne paliwa. Spowodowało to spadek zamówień na nowe jednostki, gdyż firmy nie wiedzą, na jaką technologię spalania się zdecydować.
10.01.2021

ADVISER Kancelaria Prawna - Wojciech Armknecht radca prawny

prawo branży TSL,prawo morskie,prawnik morski,windykacja należności,kancelaria prawna,radca prawny,Gdynia,prawo spadkowe,radca prawny,prawo budowlane,prawo IT,Wojciech Armknecht,Adviser,Bartosz Armknecht,Stanisław Morawski,zamówienia publiczne kancelaria gdynia,prawo handlowe,prawo spółek handlowych,prawo korporacyjne,prawo stoczniowe,prawo administracyjne,prawo przewozowe,CRM.

Techno Marine Sp. z o.o.

PROFESJONALNE ŁODZIE HYBRYDOWE
produkcja laminatów poliestrowo szklanych,łodzie produkcja,profesjonalne łodzie hybrydowe,konstrukcja jednostek pływających,tuby pneumatyczne,montaż elementów tapicerskich,montaż systemów napędowych,instalacja systemów radiowo-nawigacyjnych,projektowanie,regeneracja łodzi,montaż i serwis silników motorowych,łodzie patrolowe,łodzie turystyczne,łodzie dla ratownictwa brzegowego,łodzie do zadań specjalnych,łodzie robocze,łodzie na indywidualne zamówienia,

Rybny Świat

rybny świat,świeże ryby prosto z kutra,ryby na zamówienia,ryby z dostawą do domu,sprzedaż hurtowa ryb,sprzedaż detaliczna ryb

Zespół Rzeczoznawców Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych

hydrotechnika,karta informacyjna przedsięwzięcia,raport oddziaływania na środowisko,hydrotechnika morska,budownictwo,konstrukcje morskie,umocnienia brzegu,zamówienia publiczne,projektowanie,zbiorniki retencyjne,konstrukcje śródlądowe,geotechnika,sitwm

Kancelaria Adwokacka Attorney dr Roman Olszewski Adwokat

prawo morskie,prawo podatkowe,zamówienia publiczne

Grzegorz Starybrat: Stosując dalekowschodnią technologię bardzo ryzykujemy

Mimo, że dużo mówimy o cyberbezpieczeństwie, to w praktyce wygląda to bardzo różnie - mówi Grzegorz Starybrat, prezes zarządu Apator Powogaz. - Nadal zwracamy uwagę na element ceny, nie patrząc na ryzyko jakie to niesie za sobą. 
16.07.2025

Zobacz, jak powstają statki w Karstensen Shipyard Poland

Stocznia Karstensen Shipyard Poland, spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S, rozpoczęła działalność w Gdyni w czerwcu ubiegłego roku. Pierwszą zbudowaną tam jednostką był częściowo wyposażony statek rybacki Lunar Bow (NB 450). Na tym nie koniec, bo portfel zamówień gdyńskiego zakładu wypełniony jest co najmniej na kilka najbliższych lat. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak powstają statki w Karstensen Shipyard Poland.
08.10.2019

1 010 wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding

1 010 i pierwsze w tym roku wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiego armatora. Uroczystość widowiskowego wodowania bocznego odbyła się we wtorek.
28.03.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.