• <

Wynik wyszukiwania - "klasa lodowa" - Wiadomości

Damen Shoalbuster 2711 ICE już w Fairplay Towage Polska

Wielofunkcyjna jednostka przyczyni się do rozwoju sektora morskich farm wiatrowych na Bałtyku – informuje Damen.
25.10.2022

[WIDEO] Fairplay-37 zwodowany w stoczni Safe

W gdańskiej stoczni Safe miało miejsce wodowanie nowego holownika Fairplay-37 budowanego dla polskiego Fairplay Towage.
27.04.2022

SCF pozyskał zieloną pożyczkę na dwa nowe tankowce

Największa rosyjska firma transportowa PAO Sovcomflot (Grupa SCF) pozyskała nowy kredyt w wysokości 110 mln dolarów na sfinansowanie dwóch nowych tankowców klasy lodowej.
16.11.2021

SunStone odbiera trzeci ekologiczny statek ekspedycyjny

Firma SunStone Ships, właściciel ekspedycyjnego statku wycieczkowego z siedzibą na Florydzie, odebrał trzeci z siedmiu statków wycieczkowych klasy Infinity nowej generacji dla China Merchants Heavy Industry (CMHI).
19.10.2021

Stocznia Safe. Położenie stępki pod jednostkę Shoalbuster 2711 ICE [ZDJĘCIA]

29 września Stocznia Safe położyła stępkę pod jednostkę Shoalbuster 2711 ICE, budowaną wspólnie z Damen dla Fairplay Towage.
01.10.2021

Stocznia Safe wspólnie z Damen buduje jednostkę Shoalbuster dla Fairplay Towage

Stocznia Safe rozpoczęła już prace nad jednostką Shoalbuster 2711 ICE, budowaną wspólnie z Damen dla Fairplay Towage.
16.08.2021

Ostatni z serii holowników dla MW opuścił stocznię Remontową Shipbuilding

W poniedziałek 24 maja podpisano protokół zdawczo-odbiorczy ostatniego, szóstego, z serii holownika H-13 Przemko. Tym samym dobiegła końca realizacja podpisanego przez Inspektorat Uzbrojenia oraz Stocznię Remontową Shipbuilding w czerwcu 2017 roku kontraktu na budowę sześciu holowników dla Polskiej Marynarki Wojennej.
25.05.2021

W Chinach zwodowano pierwszy hybrydowy statek typu ro-ro dla Finnlines [wideo]

26 kwietnia w chińskiej stoczni Nanjing Jinling Shipyard (NJS) zwodowano prom ro-ro o nazwie Finneco I. Jednostka rozpocznie rejsy po fińską flagą pod koniec tego roku.
27.04.2021

Próby morskie holownika H-13 Przemko

H-13 Przemko to ostatni z serii sześciu holowników projektu B860 budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA dla Marynarki Wojennej RP. W poniedziałek, 26 kwietnia rozpoczęły się próby morskie jednostki, po których nastąpi przekazanie Zamawiającemu.
26.04.2021

Najlepsza jednostka wielozadaniowa w 2020 roku powstała w Polsce

Baird Maritime (wydawnictwo serwisów morskich) przyznało nagrodę „Planecie I” i „Zodiakowi II” w kategorii najlepszych statków wielozadaniowych powstałych w 2020. W konkursie oceniane są z projekty z całego świata. Nagrodzone statki powstały w stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remontowa Holding, na zamówienie polskiego rządu. Trafiły już do służby, którą odbywać będą w Urzędach Morskich w Szczecinie i Gdańsku.
11.02.2021

Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą

Dzisiaj kolejny z cyklu artykułów na temat armatorów i ich flot, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zajmiemy się przedsiębiorstwem armatorskim Stena Bulk, będącym jedną ze spółek bardzo renomowanej Grupy Stena. Jednymi z bardziej charakterystycznych jednostek wykorzystywanych we flocie Steny Bulk są tzw. metanowce, a więc jednostki do przewozu LNG. Właśnie jeden z takich statków pod koniec grudnia 2020 roku zawinął do świnoujskiego terminala LNG, przywożąc do kraju kolejną partię gazu z USA.
08.01.2021

Przegląd rynku stoczniowego - najciekawsze projekty ostatnich 12 miesięcy [foto, wideo]

Na przestrzeni ostatnich miesięcy polska branża stoczniowa musiała mierzyć się z globalnymi konsekwencjami pandemii koronawirusa i co za tym idzie dynamicznie zmieniającymi realiami gospodarczymi. Mimo trudności polskie stocznie produkcyjne walczą z kryzysem realizując dotychczasowe zamówienia. Poniżej przedstawiamy najciekawsze projekty zrealizowane w okresie od XI 2019 do XI 2020 roku.
09.12.2020

Spliethoff – ekspert w morskich przewozach ładunków ponadgabarytowych

Spliethoff to jeden z potentatów przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych – liczący się gracz w światowej czołówce tego typu przewoźników. Firma powstała w Amsterdamie w 1921 roku a jej założycielem był shipbroker Johan Frederik Spliethoff, specjalizujący się w przewozach drewna z krajów leżących nad Bałtykiem. Dziś Spliethoff to wielka grupa żeglugowa, obejmująca kilka marek i zależnych od spółki-matki przedsiębiorstw. Są one aktywne w segmencie ciężarowców, statków wielozadaniowych, ale również statków ro-ro, con-ro i
07.12.2020

Holownik H-2 Semko na próbach morskich (wideo)

26 października rozpoczęły się próby morskie czwartego z serii sześciu holowników projektu B860, H-12 Semko budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Jednostka zostanie przekazana 8. Flotylli Obrony Wybrzeża im. Wiceadmirała Kazimierza Porębskiego w Świnoujściu.
27.10.2020

Wkrótce przekazanie holownika H-2 Mieszko

Prace przy holownikach budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA dla Marynarki Wojennej idą pełną parą. Na początku czerwca w stoczni uroczyście zwodowano piątą z serii sześciu jednostek – H-3 Leszko, a H-2 Mieszko przeszedł pomyślnie próby morskie i stoczniowe. Teraz przyszła kolej na próby zdawczo-odbiorcze tej jednostki.
01.07.2020

Holownik H-2 Mieszko na próbach morskich

Ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding wypłynął wczoraj na próby morskie trzeci z serii sześciu wielozadaniowych holowników budowanych dla Marynarki Wojennej.
10.06.2020

Ceremonia wodowania i chrztu holownika H-3 Leszko [foto]

We wtorek, 2 czerwca, w Gdańsku odbyła się uroczystość chrztu i wodowania holownika (H-3) Leszko. To ostatnia z trzech nowoczesnych jednostek typu B860, przeznaczonych do służby w 3. Flotylli Okrętów.
02.06.2020

BigLift - armator wagi cięzkiej. Ostatnia partia suwnic wypłynęła z Portu Gdynia do USA

29 kwietnia z gdyńskiego portu wypłynął statek armatora, którego jednostki o charakterystycznych żółtych burtach z napisem BigLift są już dość regularnymi gośćmi naszych portów. Ostatnio wizytujący Gdynię „Happy Buccanner” zabrał ładunek 6 suwnic placowych dla kontenerowego terminalu Norfolk International Terminal (NIT) w Virginii, w USA. Do portu docelowego statek ma dotrzeć płynąc poprzez Cieśniny Duńskie oraz niebezpieczną Cieśninę Pentland Firth, oddzielającą Orkady od północnej Szkocji. Dalej trasa biegnie przez Ocea
05.05.2020

Finnlines - z lasu na morze. Fiński armator w Porcie Gdynia

Prezentujemy następny z serii artykułów na temat armatorów i operatorów jednostek pływających, zawijających do polskich portów. Tym razem naszej analizie poddajemy kolejną solidną markę. Finnlines, bo o tej firmie mowa, to fiński potentat, należący jednak od kilku już lat całkowicie do międzynarodowej grupy żeglugowej Grimaldi. Fiński operator może się pochwalić bardzo innowacyjną flotą jednostek poziomego ładowania. Jego statki od wielu już lat zawijają regularnie do gdyńskiego portu, zapewniając łączność z portem Hanko.
08.04.2020

Holownik Gniewko przekazany Marynarce Wojennej

Dziś, w stoczni Remontowa Shipbuilding SA odbyło się podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego holownika Gniewko (H-1). Jednostka zasili flotę Dywizjonu Okrętów Wsparcia, który jest częścią 3. Flotylli Okrętów, stacjonującej w Porcie Wojennym w Gdyni.
23.03.2020

W środę Remontowa Shipbuilding zwoduje czwarty holownik dla Marynarki Wojennej

W środę, 20 listopada 2019 roku o godzinie 12.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A. odbędzie się uroczystość chrztu oraz wodowania holownika H-12, który podczas uroczystości otrzyma imię „SEMKO”.
18.11.2019

SeaLand wprowadza nowoczesne kontenerowce z klasą lodową na serwis bałtycki zawijający do Gdańska (wideo)

27 czerwca do terminalu DCT Gdańsk zawinął nowoczesny kontenerowiec Vaga Maersk. Jednostka reprezentuje najnowszą klasę lodową zaprojektowaną z myślą o trasach bałtyckich. Co ciekawe, statki z tej serii zostaną na stałe włączone do serwisu bałtyckiego z zawinięciami do Gdańska, obsługiwanego przez spółkę z grupy Maerskpe - A Maersk Company.
30.06.2019

Kanadyjski armator zamówił jednostkę PSV o napędzie hybrydowym

Kanadyjskie Atlantic Towing podpisało kontrakt z norweską grupą Havyard na budowę nowoczesnej jednostki do obsługi platform offshore z napędem hybrydowym.
18.06.2019

Nowe projekty bunkierek LNG w gdańskim Seatech Engineering

Gdańskie biuro projektowe Seatech Engineering z nowymi koncepcjami. Odpowiadając na potrzeby rynku i nowe przepisy dotyczące limitów tlenku azotu - przedstawiło ciekawe projekty bunkierek i platform do magazynowania LNG.
09.05.2019

Deepsea Nordkapp już w Norwegii. Będzie pracowała dla PGNiG

Jak poinformował portal petro.no, w ostatnią sobotę (6 kwietnia), po długiej drodze z Korei, do bazy CCB w Ågotnes dotarła zapowiadana półzanurzalna platforma wiertnicza Odfjell Deepsea Nordkapp. Już w maju tego roku, weźmie udział w wierceniach na złożach Skogul i Ærfugl. Co ciekawe, ta zaawansowana technicznie platforma, będzie pracowała również dla PGNiG.
08.04.2019

Chrzest drugiego z serii holownika budowanego dla MW RP (foto)

W stoczni Remontowa Shipbuilding we wtorek odbyła się uroczystość chrztu holownika H-1 budowanego dla Marynarki Wojennej RP. Matką Chrzestną jednostki została pani Monika Małyszko, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni.
05.03.2019

Nowy prom dla Wasaline. Zawarto kontrakt!

Kvarken Link – właściciel marki Wasaline – oraz przedstawiciele stoczni Rauma Marine Constructions (RMC) podpisali wczoraj wiążący kontrakt na budowę nowego promu, który będzie pływał na trasie Vaasa-Umeå.
22.01.2019

Stocznia Remontowa Shipbuilding położyła stępkę pod budowę wielozadaniowego statku dla Urzędu Morskiego w Szczecinie (foto, wideo)

Skok w XXI wiek, jeżeli chodzi o jednostki, a co za tym idzie, wykonywanie naszych statutowych obowiązków – powiedział o wielozadaniowych statkach dla urzędów morskich Zenon Kozłowski, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie. W poniedziałek w Gdańsku w stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę pierwszej wielozadaniowej jednostki B 618 przeznaczonej dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Podpisany w marcu kontrakt zakłada budowę dwóch takich statków – drugi trafi do Urzędu Morskiego w Gdyni.
29.10.2018

Położenie stępki pod budowę największego na świecie jechtu ekspedycyjnego z klasą lodową

W ostatni czwartek, w stoczni MW Werften w Stralsundzie odbyła się ceremonia położenia stępki pod największy na świecie jacht ekspedycyjny z klasą lodową. Na wydarzeniu była obecna kanclerz Angela Merkel. Armator jednostki - Crystal Cruises zaoferuje kolejne rejsy dla turystów szukających przygody na mroźnych wodach Arktyki a Crystal Endeavor już budzi zachwyt stoczniowców i badaczy z całego świata.
30.08.2018

Vistula Maersk - pierwszy kontenerowiec z wysoką klasą lodową nowej generacji

Vistula Maersk to pierwszy z siedmiu kontenerowców dowozowych (feeder container vessel) z wysoką szwedzko-fińską klasą lodową. Ma nie tylko wzmocniony kadłub, ale i wiele innych cech zapewniających mu możliwość żeglugi w ekstremalnych warunkach - jest zoptymalizowany do eksploatacji w temperaturach do −25 °C.
16.04.2018

Pierwsze podniesienie bandery na ORP Kormoran

Najnowszy polski okręt wojenny zostanie wcielony w skład Marynarki Wojennej w dniu 99. rocznicy jej utworzenia. Okręt ORP "Kormoran" otrzyma banderę MW już w najbliższy wtorek 28 listopada w Gdyni.
27.11.2017

Remont chłodniowca w MSR Gryfii

Morska Stocznia Remontowa Gryfia po raz kolejny współpracuje z norweskim armatorem Fjord Shipping. W stoczni w Świnoujściu trwają prace na chłodniowcu Silver Lake.
03.07.2017

Jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców zawinął do Gdyni

Auto Energy w gdyńskim porcie. Ten jeden z nielicznych pełnomorskich statków towarowych z napędem LNG przywiózł do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego – BCT około 100 samochodów osobowych i pick-upów, większe specjalistyczne pojazdy oraz drobnicę. Zanim jednak ten jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców trafił do Gdyni, 7 stycznia w szwedzkim Malmö odbył się jego chrzest.
09.02.2017

Finnlady – najdłuższy w tym roku prom opuścił stocznię Remontową

Finnlady gotowa do dalszej pracy. To kolejny prom pasażersko-samochodowy wyremontowany w stoczni Remontowej w Gdańsku. Od grudnia zeszłego roku do marca tego roku przeprowadzi ona naprawę łącznie 19 tego typu jednostek.
29.01.2017

W Niemczech powstają trzy największe na świecie wycieczkowce z klasą lodową 6

Artktyka, Antarktyda i tropiki. W takich rejonach będą mogły pływać mega jachty budowane w niemieckiej stoczni MV Werften dla przewoźnika Crystal Yacht Expedition Cruises. Obecnie towarzystwo Det Norske Veritas ma dokonać ich klasyfikacji.
13.12.2016

Udane próby morskie Siem Aimery. Kontenerowiec arktyczny przekazany armatorowi

W sobotę 19 marca 2016 roku ze stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING należącej do REMONTOWA HOLDING w próby morskie wypłynął specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Statek zbudowany został dla renomowanego, norweskiego armatora Siem Offshore.
25.03.2016

Kolejny remont dla greckiego armatora w Naucie

Na remont do stoczni Nauta przypłynął zbiornikowiec Anemos I, który pływa w barwach Capital Ship Management.
25.01.2016

Deltamarin i Aker Arctic z nowym projektem arktycznego tankowca

Fińskie biura konstrukcyjne Deltamarin razem z Aker Arctic Technology stworzył nowy projekt tankowca typu aframax przystosowanego do działań w Arktyce. Jednostka o nazwie Arctic Aframax oprócz specjalnego kadłuba, odpornego a lód, odznacza się też oszczędnością.
18.09.2015

Zmieni nazwę na Azuryth

Szczeciński armator Unibaltic, specjalizujący się w przewozach ładunków chemicznych i ropopochodnych, powiększa swoją flotę. Nowy nabytek spółki, chemikaliowiec "Deniz-S", jest już w Szczecinie i w poniedziałek rozpocznie się jego przejmowanie. W barwach Unibaltiku będzie pływał pod nazwą „Azuryth".
10.04.2014

DCT Gdańsk wita 2010 rok stając się nowym hubem dla całego regionu Morza Bałtyckiego

W dniu 4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin będą zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
19.01.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.