• <

Wynik wyszukiwania - "bezemisyjność" - Wiadomości

Port Kłajpeda będzie bardziej eko. Trwa instalacja pierwszej lądowej stacji zasilania

Główny port Litwy kończy swój pierwszy projekt elektryfikacji nabrzeża. Lądowa stacja zasilania została już zainstalowana w Bazie Flotowej i zostanie przetestowana do końca roku. Będzie ona dostarczać energię elektryczną do nowego statku do zbiórki odpadów, napędzanego wodorem i energią elektryczną, który przypłynie do Kłajpedy jeszcze w tym roku.
26.09.2025

Kolejny przewoźnik chwali się innowacyjnym samochodowcem. Tak prezentuje się Grande Svezia

Włoska firma z branży transportu morskiego, Grimaldi, informuje o przejęciu w poczet swojej floty nowego statku typu PCTC, Grande Svezia. Podkreśla tu, że to kolejna, nabyta przez nią jednostka „nowej generacji”, biorąc pod uwagę zaimplementowane rozwiązania technologiczne, w tym związane z niskoemisyjnym napędem i oszczędzaniem energii podczas każdego rejsu.
25.09.2025

Econowind otrzymuje zamówienie od Terntank na systemy ożaglowania z myślą o dekarbonizacji żeglugi

Econowind otrzymał kolejne zamówienie od Terntank na instalację ośmiu systemów żagli VentoFoil na dwóch kolejnych hybrydowych tankowcach przystosowanych do transportu metanolu. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie technologiami umożliwiającymi wykorzystanie wiatru w żegludze w nowoczesnym wydaniu. Ma to sprzyjać oszczędności energii i wydajności żeglugi, pozytywnie także oddziałując na środowisko.
28.07.2025

Do floty CMA CGM dołącza kontenerowiec z napędem na metanol, zbudowany w Korei Południowej

W południowokoreańskim Mokpo odbyła się 16 maja ceremonia chrztu nowego statku kontenerowego, który wszedł w skład floty francuskiego przewoźnika. CMA CGM Argon ma wpisywać się w światowy trend dekarbonizacji żeglugi i wdrażanie przyjaznych środowisku napędów, ograniczających emisję CO2.
16.05.2025

SolarDuck uzyskuje certyfikat ISO 9001, stanowiąc etap rozwoju pływającej energetyki solarnej

Uzyskanie certyfikatu w zakresie rozwoju technologii energetyki słonecznej na morzu (offshore solar) ma wspomóc rozwój SolarDuck w zakresie wdrażania innowacji w tym trudnym segmencie branży morskiej. Firma liczy, że dzięki temu może skupić się na inwestowaniu w doskonalenie swojej oferty.
02.05.2025

COSCO Shipping wzbogaca się o największy w swojej flocie samochodowiec z napędem LNG

Czołowy chiński przewoźnik zorganizował 20 marca ceremonię chrztu swojego największego samochodowca posiadającego dwupaliwowy napęd, pozwalający na pływanie na LNG. Wenjingkou ma zapewnić większą przepustowość przewozową i sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na transport pojazdów z chińskich do europejskich portów.
21.03.2025

Pierwszy kontenerowiec CMA CGM napędzany metanolem z historycznym zawinięciem do portu

Należący do francuskiego przewoźnika statek kontenerowy CMA CGM Iron wykonał swoje historyczne, pierwsze zawinięcie do portu, wchodząc do CMA Terminals Khalifa Port, mieszczącym się w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To także pierwszy w historii firmy statek wyposażony w dwupaliwowy napęd wykorzystujący przyjazny środowisku metanol.
18.03.2025

Kongsberg zajmie się konwersją promu samochodowego dla szwedzkiego przewoźnika

Norweska firma zrealizuje projekt modernizacji promu do przewozu samochodów, MF Hamlet, celem uczynienia go zeroemisyjnym poprzez instalację zasilania bateryjnego. W ten sposób regularnie poruszający się między Danią a Szwecją statek ma stać się bardziej przyjazny środowisku.
09.03.2025

MAN Cryo zapewni dostawy wodoru dla norweskich promów bezemisyjnych

Firma MAN Cryo została zakontraktowana przez Torghatten Nord A/S, norweskiego przewoźnika promowego, do pracy nad przedsięwzięciem obejmującym projektowanie i inżynierię dwóch nowych promów RoPax napędzanych wodorem. Projekt wynika z inicjatywy norweskiego rządu, aby główne statki obsługujące wymagającą przeprawę między kontynentem a Lofotami stały się bezemisyjne.
28.05.2024

Niemcy uruchamiają bezemisyjne połączenie intermodalne

Metrans, spółka kolejowa należąca do Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) uruchomiła codzienne połączenia kolejowe dla przewozu kontenerów między Hamburgiem a Kornwestheim. Ten ruch stanowi ważny krok w rozwoju transportu intermodalnego w Niemczech, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie rynku na zintegrowane i zrównoważone rozwiązania logistyczne.
11.01.2024

Viasea Shipping planuje budowę kontenerowców napędzanych wodorem

Enova zapewnia znaczące wsparcie w łącznej wysokości 171,8 mln koron norweskich koron dla Viasea Shipping na zakup dwóch kontenerowców napędzanych wodorem.
11.11.2023

Incat Tasmania dostarczy największy na świecie statek akumulatorowo-elektryczny

Australijska stocznia Incat Tasmania ustanawia rekord dla największego statku elektrycznego na świecie, dzięki nowemu 130-metrowemu promowi typu ro-pax budowanemu dla urugwajskiego operatora, Buquebús. Będzie miał czterokrotnie większą moc niż kolejna co do wielkości instalacja i 40 razy większą niż pierwszy na świecie prom zasilany akumulatorowo, Ampere.
25.08.2023

Zwodowano pierwszy elektryczny kontenerowiec dowozowy COSCO

Chiński armator COSCO Shipping zakończył z sukcesem próby wodne pierwszego elektrycznego kontenerowca żeglugi bliskiego zasięgu o pojemności 700 TEU. Statek został zbudowany w stoczni COSCO w Yangzhou i będzie pływał po drogach wodnych śródlądowych oraz trasach przybrzeżnych.
03.08.2023

Equinor opracowuje koncepcję nowego statku do przewozu CO2

Norweski koncern naftowy połączył siły z rodzimą firmą projektową Breeze Ship Design, aby opracować koncepcję statku do przewozu CO2 i jego bezpośredniego wtłaczania na morzu.
22.11.2022

Ballard zainstaluje ogniwa paliwowe na pokładzie promu napędzanego wodorem

Kanadyjski dostawca ogniw paliwowych Ballard Power Systems zainstalował dwa moduły ogniw paliwowych o mocy 200 kW na pokładzie promu Hydra, obsługiwanego przez norweską firmę Norled. Instalacja ogniw paliwowych z membraną do wymiany protonów poprzedza pierwszą próbę morską statku zaplanowaną na grudzień tego roku.
21.11.2022

Port Göteborg przyłącza się do inicjatywy zielonej żeglugi

Szwedki rząd wybrał trzy projekty dla infrastruktury portowej w Göteborgu, dotyczące zielonej transformacji żeglugi, które mają stanowić wkład Szwecji w międzynarodową inicjatywę Green Shipping Challenge.
21.11.2022

Powstał nowy, zielony hub w celu przyspieszenia dekarbonizacji żeglugi

Podczas COP27 w Egipcie zainicjowano program Blueprint for Future Ports, którego celem jest rozwijanie zielonej energii na morzu oraz zeroemisyjności. W związku z tym powołano hub The Green Shipping Corridors Hub, aby wspierać działania mające na celu realizację ekologicznych korytarzy żeglugowych.
17.11.2022

Ørsted chce 100% zeroemisyjności od swoich dostawców

Ørsted wyznaczył jasne oczekiwanie wobec wszystkich dostawców, aby do 2025 roku korzystali w 100 proc. z odnawialnej energii elektrycznej. Tym samym deweloper staje się pierwszą firmą energetyczną na świecie, która to uczyniła. Zobowiązanie to opiera się na doświadczeniach z istniejącego programu dekarbonizacji łańcucha dostaw, po raz pierwszy ustanowionego w 2020 roku, i pierwszy w branży wspiera inicjatywę – science based targets – cel na 2040 rok dotyczący zerowej emisji netto.
11.08.2022

Alfa Laval i NMRI odniosły sukces w testach wychwytywania CO2 na pokładzie statku przy użyciu systemu oczyszczania spalin

Ponieważ przemysł morski dąży do zmniejszenia emisyjności w przyszłości, Alfa Laval i jej partnerzy badają technologie niezbędne do osiągnięcia tego celu.
15.07.2021

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
07.07.2021

UE: Komisja Europejska chce szybciej zmniejszyć emisje dwutlenku węgla

Komisja Europejska chce szybciej zmniejszyć emisje dwutlenku węgla - ustalił Reuters. Agencja powołuje się na dokumenty KE, dotyczące konkretnej implementacji prawa klimatycznego, które zostało zaakceptowane przez Radę UE w poniedziałek.
30.06.2021

Rynek emisji dwutlenku węgla w UE poszerzy się o żeglugę

Komisja Europejska planuje włączyć transport morski do największego na świecie rynku emisji dwutlenku węgla i stworzyć sąsiadujący z nim program handlu uprawnieniami do emisji ciepła i transportu drogowego.
28.06.2021

MOL planuje budowę statków o zerowej emisji netto

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza posiadać we flocie statki o zerowej emisji netto w najbliższych latach zgodnie z wizją środowiskową osiągnięcia zerowych emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku.
21.06.2021

Naftowi giganci inwestują w OZE w celu zrównoważonego rozwoju

Inwestycje w OZE nie są już domeną tylko branży związanej z rozwojem nowoczesnych technologii energetycznych. Alternatywne źródła energii pomagają spółkom sektora naftowo-gazowego w realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
13.06.2021

Stena Bulk wyczarteruje dwa nowoczesne tankowce średniego zasięgu

Firma żeglugowa Stena Bulk pozyska dwa zupełnie nowe tankowce eko średniego zasięgu (MR) w ramach czarteru długoterminowego od anonimowego japońskiego armatora.
02.06.2021

Swire Shipping planuje zamówić statek z napędem ze wspomaganiem żagli

Swire Shipping planuje podpisać umowę na budowę pilotażowego statku projektu Cerulean do końca czerwca 2021 roku.
02.06.2021

Kolejna firma testuje wykorzystanie wodoru w żegludze morskiej

Japoński producent silników, Yanmar Holdings, przeprowadził 24 marca w japońskim Oita test demonstracyjny morskiego systemu ogniw paliwowych.
29.03.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.