Japoński producent silników, Yanmar Holdings, przeprowadził 24 marca w japońskim Oita test demonstracyjny morskiego systemu ogniw paliwowych.
Yanmar stworzył ten system w oparciu ogniwa wodorowe wykorzystywane w aucie Toyota MIRAI. System został zainstalowany na łodzi Yanmar EX38A FC. Jednostka jest pierwszą, która oficjalnie spełnia wytyczne bezpieczeństwa dla statków z wodorowymi ogniwami paliwowymi sformułowane przez japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki.
Yanmar chce sprawdzić konkretne problemy i rozwiązania w naturalnych warunkach morskich. W przyszłości firma chce instalować system na coraz większych jednostkach, poprzez łączenie ze sobą kilku modułów systemów. Pierwszy większy statek z tym systemem miałby się pojawić już w 2025 roku.
Wraz z zaostrzaniem się przepisów dotyczących środowiska morskiego na całym świecie, w grudniu ubiegłego roku japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu sformułowało „Strategię zielonego wzrostu w kierunku neutralności węglowej do 2050 r.”. Strategia podkreśla rozwój źródeł energii, które zmniejszają wpływ na środowisko, w tym statków zasilanych paliwami bezemisyjnymi, takimi jak wodór i amoniak.
Spółka MidOcean Energy należąca do EIG przejmuje 20% udziałów w Peru LNG
Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2
Morskie farmy wiatrowe Bałtyk z nową identyfikacją wizualną i serwisem internetowym
Prezes Grupy Azoty zapowiada zaktualizowanie strategii w ciągu 12 miesięcy
Nexans finalizuje umowę serwisową z Equinor
Vattenfall i BASF podpisują umowę sprzedaży udziałów niemieckich morskich farm wiatrowych Nordlicht 1 i 2