Japoński producent silników, Yanmar Holdings, przeprowadził 24 marca w japońskim Oita test demonstracyjny morskiego systemu ogniw paliwowych.
Yanmar stworzył ten system w oparciu ogniwa wodorowe wykorzystywane w aucie Toyota MIRAI. System został zainstalowany na łodzi Yanmar EX38A FC. Jednostka jest pierwszą, która oficjalnie spełnia wytyczne bezpieczeństwa dla statków z wodorowymi ogniwami paliwowymi sformułowane przez japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki.
Yanmar chce sprawdzić konkretne problemy i rozwiązania w naturalnych warunkach morskich. W przyszłości firma chce instalować system na coraz większych jednostkach, poprzez łączenie ze sobą kilku modułów systemów. Pierwszy większy statek z tym systemem miałby się pojawić już w 2025 roku.
Wraz z zaostrzaniem się przepisów dotyczących środowiska morskiego na całym świecie, w grudniu ubiegłego roku japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu sformułowało „Strategię zielonego wzrostu w kierunku neutralności węglowej do 2050 r.”. Strategia podkreśla rozwój źródeł energii, które zmniejszają wpływ na środowisko, w tym statków zasilanych paliwami bezemisyjnymi, takimi jak wodór i amoniak.
Gazowiec Lech Kaczyński z trzecią dostawą LNG dla Polski
Vineyard Wind rozpoczyna budowę fundamentów pod pierwszą morską farmę wiatrową w USA
Ocean Winds zwiększa udziały w spółce Floating Offshore Wind Specialist
Japońskie firmy dołączają do demonstracyjnego projektu morskiej farmy wiatrowej Floating Axis [WIDEO]
Ocean Ventus wprowadza na rynek ograniczające emisje rozwiązanie - pływające fundamenty
Gaz-System planuje uruchomienie Fazy 2 Procedury Open Season w II kwartale 2023 roku