Japoński producent silników, Yanmar Holdings, przeprowadził 24 marca w japońskim Oita test demonstracyjny morskiego systemu ogniw paliwowych.
Yanmar stworzył ten system w oparciu ogniwa wodorowe wykorzystywane w aucie Toyota MIRAI. System został zainstalowany na łodzi Yanmar EX38A FC. Jednostka jest pierwszą, która oficjalnie spełnia wytyczne bezpieczeństwa dla statków z wodorowymi ogniwami paliwowymi sformułowane przez japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki.
Yanmar chce sprawdzić konkretne problemy i rozwiązania w naturalnych warunkach morskich. W przyszłości firma chce instalować system na coraz większych jednostkach, poprzez łączenie ze sobą kilku modułów systemów. Pierwszy większy statek z tym systemem miałby się pojawić już w 2025 roku.
Wraz z zaostrzaniem się przepisów dotyczących środowiska morskiego na całym świecie, w grudniu ubiegłego roku japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu sformułowało „Strategię zielonego wzrostu w kierunku neutralności węglowej do 2050 r.”. Strategia podkreśla rozwój źródeł energii, które zmniejszają wpływ na środowisko, w tym statków zasilanych paliwami bezemisyjnymi, takimi jak wodór i amoniak.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej