• <

Wynik wyszukiwania - "EU ETS" - Wiadomości

Z KPO zostaną przekazane środki na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłasza nabór wniosków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - komponent E, Inwestycja: E2.1.3. Celem konkursu jest wybór projektów obejmujących transport intermodalny - terminale drogowo-kolejowe zlokalizowane na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i zakup 200 sztuk taboru do przewozów intermodalnych. Łączna kwota na te inwestycje to prawie 781,6 mln zł.
17.05.2024

Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji

Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
08.05.2024

20 lat Polski w UE. Transformacja sektora energetycznego

W ciągu 20 lat obecności w UE cały sektor energetyczny uległ znaczącej transformacji. Kolejne unijne regulacje przełożyły się na zmiany strukturalne, własnościowe i rynkowe. Spadł udział węgla w produkcji energii, wzrósł udział OZE i pozycja rynkowa odbiorców.
30.04.2024

Zielona transformacja transportu morskiego w UE. 2 mld EUR dla innowatorów

CLIA Europe, ECSA, ESPO, FEPORT, SEA Europe i WaterborneTP zorganizowały w Brukseli dzień informacyjny UE dotyczący Funduszu Innowacji dla sektora transportu wodnego. W spotkaniu wzięło udział około 300 uczestników z sektora transportu wodnego. Byli przedstawiciele biznesu i administracji, którzy są zainteresowani wdrażaniem transportu zeroemisyjnego przy wsparciu funduszy z UE.
30.03.2024

Bunker Holding: nowe paliwa zmienią żeglugę do 2030 roku

Podczas konferencji Argus Biofuels Europe w Londynie Valerie Ahrens, senior director – new fuels and carbon market w Bunker Holding, ogłosiła, że firma przewiduje, iż do 2030 roku nowe rodzaje paliw stanowić będą 20% miksu paliwowego w żegludze.
13.12.2023

Morski alarm w Brukseli. Klastry morskie przeciw dziurom w dekarbonizacji

Komisja Europejska walcząc z ociepleniem klimatu, urodziła „dziecko” w postaci opłat ETS. Okazało się, że w ten sposób „wylała dziecko z kąpielą” do Morza Śródziemnego. W tym miesiącu system handlu uprawnieniami do emisji CO2 w żegludze morskiej był przedmiotem intensywnych dyskusji prowadzonych przez Malta Maritime Forum (MMF).
18.11.2023

Mega statki odpłyną z portów UE unikając opłat ETS. Czy ominą również Morze Północne i Bałtyk?

Malta Maritime Forum wyraziło zaniepokojenie „bezpośrednim ryzykiem” prognozując, że operatorzy żeglugowi wycofają się z Malty w wyniku wprowadzenia w przyszłym roku przez Unię Europejską podatku ekologicznego.
13.11.2023

Jaki wpływ może mieć EU ETS na europejskie porty?

Europejskie Stowarzyszenie Właścicieli Holowników (ETA) zaapelowało do Komisji Europejskiej o podejmowanie skutecznych działań w celu uniknięcia przesuwania ładunków z portów Unii Europejskiej do sąsiednich krajów, co mogłoby prowadzić do niekontrolowanego wzrostu emisji dwutlenku węgla w żegludze. Taka sytuacja jest realna w kontekście włączenia przewoźników morskich w system handlu uprawnieniami do emisji CO2 (ETS EU).
07.11.2023

W UE pilna potrzeba odbudowy sektora wydobywczego i przetwórstwa surowców

O pilną odbudowę unijnego sektora wydobywczego oraz przemysłu przetwórczego surowców krytycznych zaapelowali sygnatariusze ogłoszonej w czwartek w Katowicach Rezolucji Surowcowej. Chcą też dostosowania tempa osiągania celów Zielonego Ładu do warunków rynkowych.
26.10.2023

Sztorm w kontenerowych frachtach w 2024. Operatorzy liniowi będą ratować bilanse kosztem klientów

Armatorzy i operatorzy flot kontenerowych nie odpuszczą w 2024 r. Linie żeglugowe planują podwyżki stawek frachtowych. W efekcie w 2024 r. łańcuchy dostaw na całym świecie mogą być poważnie zagrożone przewidują analitycy Xeneta z Oslo.
25.10.2023

OceanScore i RWE łączą siły, aby zmniejszyć ryzyko emisji dzięki rozwiązaniu do zarządzania systemem EU ETS w żegludze

Zintegrowane rozwiązanie umożliwiające operatorom statków zarówno zarządzanie zobowiązaniami związanymi z emisjami, jak i handel uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla w ramach nadchodzącego reżimu EU ETS dla żeglugi zostało uruchomione przez firmę OceanScore, specjalizującą się w danych morskich.
31.08.2023

Grecki Klaster Żeglugowy płynie cała naprzód. Światowa potęga w masowcach i zbiornikowcach ropy i gazu

Grecki Klaster Morski płynie cała naprzód. Jego fundamentem są armatorzy. Grecy stawiają na statki nowoczesne i coraz większej nośności. Wybrali rynek masowców i zbiornikowców, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Dzięki wejściu na rynki o dużej rentowności możliwe są inwestycje tonażowe i dominacja w wybranych sektorach.
15.08.2023

Damen dostarczy system szczelin powietrznych do Amisco w celu zmniejszenia emisji CO2

Holenderski koncern ogłosił pierwszą sprzedaż swojego systemu komory powietrznej (Damen Air Cavity System, DACS) firmie Amisco. Mając ambicję stania się najbardziej zrównoważonym producentem statków na świecie, Damen opracował DACS, aby wspierać operatorów morskich w ich wysiłkach na rzecz zmniejszenia zużycia paliwa i ograniczenia emisji CO2.
19.07.2023

Kosztowna emisja CO2 dla zbiornikowców i kontenerowców. 8,4 mld EUR do 2026 r. wydadzą operatorzy flot handlowych

W 2024 r. rachunek za regulacje EU ETS będzie kosztował operatorów transportu morskiego ze statkami powyżej 500 tys. GT około 3 mld EUR. Do 2026 r. operatorzy zajmujący się transportem morskim będą musieli wydać 8,4 mld EUR na unijną opłatę uprawnień do emisji CO2 – informuje portal Trade Winds Benjamin Gibson z Hecla Emissions Management. Szczególnie kosztowna będzie emisja CO2 dla operatorów zbiornikowców i kontenerowców.
07.07.2023

Roberto Cazzulo nowym przewodniczącym Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych

Podczas posiedzenia rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (International Association of Classification Societies, IACS) w Gdańsku odbyły się wybory na nowego przewodniczącego. Na obecną kadencję został wybrany dyrektor ds. ryzyka we włoskim towarzystwie klasyfikacyjnym RINA Roberto Cazzulo.
03.07.2023

Prezes PGE: na dostosowanie ciepłownictwa do pakietu "Fit for 55" potrzeba ok. 400 mld zł

Na dostosowanie sektora ciepłownictwa systemowego w Polsce do pakietu "Fit for 55" potrzeba ok. 400 mld zł - poinformował we wtorek prezes PGE i PTEZ Wojciech Dąbrowski podczas IV Kongresu Kogeneracji w Kazimierzu Dolnym (woj. lubelskie).
30.05.2023

Parlament Europejski przyjął kluczowe dyrektywy i rozporządzenia z pakietu "Fit for 55"

W pierwszym czytaniu przyjęto kluczowe dyrektywy i rozporządzenia z pakietu "Fit for 55", które są konkretnymi aktami prawnymi ukierunkowanymi na ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 55% do 2030 roku (w porównaniu z 1990 rokiem) i osiągnięcie neutralności klimatycznej do połowy XXI wieku. W głosowaniu została przyjęta m.in. reforma unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS) i nowy graniczny mechanizm węglowy (CBAM). Powołano także Społeczny Fundusz Klimatyczny (SCF).
18.04.2023

Wzrost handlu transportem morskim w I kwartale 2023 r.

Pod wpływem wysokiej inflacji, rosnących stóp procentowych, powolnego wzrostu gospodarczego Chin, wymiana towarowa z udziałem transportu morskiego zwolniła w 2022 r. tempo wzrostu do 0,5 proc., tj. o 11,9 pp rok do roku. Podczas gdy część negatywnych czynników zaczęła słabnąć na początku 2023 r., na co wskazują szacunki, że w I kwartale globalny handel powrócił do wzrostu na poziomie 1 proc. rdr, gospodarka światowa pozostaje wrażliwa na takie sytuacje, szczególnie np. na ostatnie problemy sektora bankowego.
04.04.2023

Europejski Zielony Ład: Porozumienie w sprawie ograniczenia emisji CO2 z transportu morskiego dzięki zrównoważonym paliwom

Komisja z zadowoleniem przyjmuje porozumienie polityczne osiągnięte przez Parlament Europejski i Radę, które zwiększa wkład sektora transportu morskiego w osiągnięcie ogólnounijnego celu redukcji emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55% do 2030 roku oraz w osiągnięcie w 2050 roku neutralności klimatycznej.
24.03.2023

Baltic Ports for Climate - zdecydowane podejście do ambitnych celów

Pierwsza edycja Baltic Ports for Climate odbyła się dziś podczas konferencji Transport Week 2023 w Gdyni. Wydarzenie, będące nową inicjatywa Baltic Ports Organization (BPO), zorganizowane we współpracy z Actia Forum i z udziałem blisko 100 uczestników skupiło się na podejściu portów bałtyckich do odpowiedzialności wobec zmian klimatu.
15.03.2023

Emisje z żeglugi wejdą w zakres systemu EU ETS

Rada Europy i Parlament Europejski porozumiały się w sprawie propozycji pakietu Fit for 55. Tym samym od 2025 emisje ze statków różnego typu będą włączane w zakres systemu EU ETS.
21.12.2022

Unia Europejska porozumiała się w sprawie emisji CO2

Reprezentująca Radę UE (państwa członkowskie) czeska prezydencja i Parlament Europejski osiągnęły w weekend wstępne porozumienie w sprawie reformy unijnego systemu handlu emisjami CO2. Zostaną nimi objęte żegluga morska, budynki i transport drogowy. Zdecydowano również o utworzeniu Społecznego Funduszu Klimatycznego, aby wspierać znajdujące się w trudnej sytuacji gospodarstwa domowe i firmy.
19.12.2022

Top 100 osób sprzyjających dekarbonizacji żeglugi. Polka w czołówce decydentów

Ursula von der Leyen, Magda Kopczyńska, Frans Timmermans i Adina Vălean z Komisji Europejskiej znalazły się na czołowych pozycjach „Lloyd's List Top 100 People in Shipping for 2022”. Decyzje podjęte przez trzech komisarzy i dyrektora działu mobilności i transportu odcisnęły piętno na żegludze międzynarodowej, które będzie trwało przez co najmniej dwa lata – uzasadniają swoją decyzję eksperci, którzy projektowali ranking ludzi mających decydujący wpływ na zmiany w globalnym transporcie morskim w najbliższym okresie.
07.12.2022

Żegluga wzywa unijnych ustawodawców do poszerzenia zakresu systemu handlu emisjami (ETS)

W liście otwartym do decydentów UE przedstawiciele interesów sektora morskiego domagają się, by w ETS dla transportu morskiego uwzględnić cały cykl życia paliw - od pozyskania surowców, przez etap produkcji, na spalaniu skończywszy.
23.11.2022

Monitorowanie wydajności statków – przewaga nad konkurencją!

Podobnie jak wiele innych branż, żegluga stoi obecnie w obliczu znaczących wyzwań, ale ostatni raport z badań przeprowadzonych na zlecenie DTN ujawnił długoterminowe priorytety sektora. Według uczestników badania to emisje dwutlenku węgla niewynikające z regulacji, przepisy dotyczące dekarbonizacji i digitalizacja znalazły się na szczycie listy najbardziej znaczących presji.
16.07.2022

Dekarbonizacja transportu morskiego w świetle prawa UE

Unia Europejska (dalej: EU) wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie dekarbonizacji sektora transportu morskiego. Transport morski pozostawał jak dotąd jedynym sektorem, w którym UE nie podjęła żadnych konkretnych zobowiązań w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Zgodnie z danymi Europejskiej Agencji Środowiska (ang. European Environment Agency, EEA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego (ang. European Maritime Safety Agency, EMSA) z 2021 roku, transport morski odpowiada za 13,5 proc. wszystkich emisji gazów
19.04.2022

Lotos Petrobaltic planuje zrealizować pierwszy projekt CCS na Morzu Bałtyckim

Jednym z największych wyzwań stojących przez państwami członkowskimi Unii Europejskiej jest niewątpliwie kryzys klimatyczny i konieczne, aby mu przeciwdziałać: transformacja energetyczna oraz redukcja emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.
01.04.2022

Finansowanie transformacji energetycznej w Polsce w obecnej sytuacji geopolitycznej

„Musimy uniezależnić się od rosyjskiej ropy naftowej, węgla i gazu. […] Im szybciej przejdziemy na odnawialne źródła energii i wodór w połączeniu z większą efektywnością energetyczną, tym szybciej staniemy się naprawdę niezależni i będziemy panować nad systemem energetycznym” – powiedziała na początku marca przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen. Konflikt w Ukrainie i sankcje wobec Rosji zmusiły Komisję Europejską do rewizji dotychczasowej strategii transformacji energetycznej.
31.03.2022

Magazynowanie energii przy jej odnawialnych źródłach – zwiększenie udziału OZE, alternatywne nośniki energii

Europa postawiła sobie bardzo ambitne cele dekarbonizacji gospodarki i od wielu lat przestawia się systematycznie na odnawialne źródła energii (OZE). Należy jednak przypuszczać, że dynamika tej zmiany się zwiększy z uwagi na tragiczne wydarzenia w Ukrainie. Udział OZE w zasilaniu sieci elektroenergetycznych wszystkich krajów Europy będzie wzrastał. Nieuchronnie wraz ze zwiększonym udziałem OZE pojawią się nowe wyzwania i problemy, a zarazem szanse dla inwestorów z branży energetycznej.
18.03.2022

Europejscy armatorzy apelują o fundusze sektorowe w ramach EU ETS

W nowym dokumencie strategicznym europejscy armatorzy poparli utworzenie specjalnego funduszu w ramach unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS) w celu ustabilizowania ceny produkcji dwutlenku węgla.
04.11.2021

Pakiet Fit for 55 ma doprowadzić do wzrostu cen CO2 do 90 EUR do 2030 roku

Pakiet Fit for 55 doprowadzi do wzrostu cen CO2 do 90 euro do 2030 roku, przy czym wzrost cen spodziewany jest zwłaszcza w drugiej połowie dekady, wynika z analizy Independent Commodity Intelligence Services (ICIS).
23.07.2021

Rynek emisji dwutlenku węgla w UE poszerzy się o żeglugę

Komisja Europejska planuje włączyć transport morski do największego na świecie rynku emisji dwutlenku węgla i stworzyć sąsiadujący z nim program handlu uprawnieniami do emisji ciepła i transportu drogowego.
28.06.2021

Solidarna Polska: nagłe podnoszenie celów redukcji CO2 niesie większe koszty dla Polski

Drastyczne i nagłe podnoszenie celów redukcji CO2 niesie większe koszty dla polskiej gospodarki i milionów Polaków - napisano w uchwale Zarządu Solidarnej Polski. Ugrupowanie wyraziło dezaprobatę dla uzgodnionego na szczycie UE nowego celu klimatycznego.
13.12.2020

Minister Klimatu: Realizacja celu klimatycznego UE na 2030 r. powinna być sprawiedliwa dla wszystkich państw członkowskich

„Uważamy, że zwiększenie celu klimatycznego Unii Europejskiej na 2030 r. nie powinno być ustalane bez uwzględnienia specyficznych uwarunkowań poszczególnych państw UE, m.in. ich kształtu miksu energetycznego. Niezbędne jest uzgodnienie architektury wdrożenia podwyższonego celu UE , aby zrealizować go w sposób uczciwy i sprawiedliwy dla całej UE” – powiedział wiceminister klimatu i środowiska Adam Guibourgé-Czetwertyński w trakcie polsko-fińskich konsultacji, które odbyły się 16 listopada 2020 r.
18.11.2020

Kiedy atom zastąpi polski węgiel?

„W Polsce na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zastąpienia produkcji energii opartej na węglu produkcją taniej energii ze źródeł odnawialnych lub opartej na atomie, bo nie ma takiej alternatywy” – stwierdził ekspert Jerzy Markowski.
30.10.2020

Wiceminister klimatu na unijnej Radzie ds. Środowiska

Europejskie prawo klimatyczne, reforma systemu ETS oraz strategia różnorodności biologicznej to główne tematy Rady Unii Europejskiej ds. Środowiska (ENVI), w której uczestniczył wiceminister Adam Guibourgé-Czetwertyński. Spotkanie odbyło się 23 października 2020 r. w Luksemburgu.
25.10.2020

Polska proponuje UE utworzenie funduszu solidarności energetycznej

Polska przedstawiła na forum UE propozycję utworzenia funduszu solidarności energetycznej, w ramach którego biedniejsze państwa członkowskie otrzymywałaby środki na ochronę gospodarstw domowych przed wzrostem cen energii w związku ze zwiększonymi ambicjami klimatycznymi.
23.10.2020

Redukcja emisji w transporcie morskim: unijny radykalizm czy troska o środowisko?

Włączenie transportu morskiego do unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (EU ETS), utworzenie Funduszu dla Oceanów, redukcja emisji CO2 ze statków o 40% do 2030 r. oraz maksymalne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych podczas postoju jednostek w porcie – to tylko niektóre zmiany w transporcie morskim zaproponowane pod koniec br. przez Parlament Europejski.
21.10.2020

Nieformalne spotkanie Ministrów UE ds. środowiska i klimatu

Ocena wpływu w sprawie możliwości podniesienia celu redukcyjnego emisji Unii Europejskiej do 2030 r. to główny temat nieformalnego spotkania Ministrów UE ds. środowiska i klimatu. W wydarzeniu, które odbyło się w dniach 1 października - 30 września br. wziął udział wiceminister klimatu Adam Guibourgé-Czetwertyński.
05.10.2020

Światowa Rada Żeglugi potępia plany Unii Europejskiej w sprawie ETS

Światowa Rada Żeglugi wyraziła poważne obawy dotyczące handlu morskiego i globalnych wysiłków na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, jeśli UE rozszerzy swój system handlu uprawnieniami do emisji (ETS) o transport międzynarodowy.
14.09.2020

Minister Środowiska na uczelni Tadeusza Rydzyka o klimacie i jego ochronie

Michał Woś – obecny minister środowiska – jest częstym gościem konferencji organizowanych w Toruniu przez Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej, której mecenasem i założycielem jest o. Tadeusz Rydzyk. Przyjrzeliśmy się wypowiedziom ministra z lipcowej konferencji „Europejski Zielony Ład a interes Polski” oraz wcześniejszej styczniowej „Człowiek a ekologia”. Przebieg konferencji jest udostępniany przez media, m.in. TV Trwam oraz Radio Maryja.
17.08.2020

Pierwsze półrocze 2020 r. z perspektywy przemysłu stoczniowego. Zagadnienia węzłowe

W skutek pandemii COVID-19 świat mierzy się z największym od czasu Wielkiego Kryzysu lat 30-tych ubiegłego stulecia kryzysem gospodarczym. Na szczęście nie ziściły się najgorsze scenariusze zwiastujące kolaps światowej gospodarki. Wyraźne są pewne symptomy odbicia.
29.07.2020

Perspektywy rynku remontów i konserwacji statków w dobie pandemii COVID-19

Segment remontów i konserwacji statków stanowi wiodącą specjalizację polskiego przemysłu stoczniowego. Wpływ pandemii COVID-19 na ten rynek wymaga więc szczególnej uwagi z polskiej perspektywy. Pomimo trudności doby pandemii, długookresowo perspektywy pozostają pozytywne, mając silne oparcie w czynnikach strukturalnych w branży morskiej.
20.07.2020

PGE: Fundusz Sprawiedliwej Transformacji to krok we właściwym kierunku

Fundusz Sprawiedliwej Transformacji jest krokiem we właściwym kierunku, ale potrzebujemy znacznie większego zaangażowania środków UE w przyszłości, aby złagodzić negatywny wpływ transformacji energetycznej w Polsce - powiedział prezes zarządu PGE Wojciech Dąbrowski podczas debaty online “Will the Just Transition Fund deliver the Green Deal?
18.06.2020

Tobiszowski: zamrożenie systemu ETS to ponad 5,5 mld zł dla polskiego przemysłu

Zamrożenie unijnego systemu opłat za emisję dwutlenku węgla (ETS) rocznie dałoby polskiemu przemysłowi co najmniej 5,5 mld zł, które dziś elektrownie, ciepłownie, huty i inne zakłady płacą za uprawnienia do emisji CO2 - ocenia europoseł PiS Grzegorz Tobiszowski.
15.04.2020

Komisja Europejska kieruje do TSUE sprawę przeciw Polsce za ulgi dla firm energetycznych

KE zdecydowała w środę o skierowaniu do TSUE sprawy przeciw Polsce za zwolnienia z podatku akcyzowego od węgla i gazu dla przedsiębiorstw energochłonnych. Bruksela przygotowuje też zmianę zasad w sprawie kosztów ETS, co może uderzyć np. w Grupę Azoty.
27.11.2019

PIE: Polska znajdzie się w gronie państw UE najsilniej dotkniętych brexitem

Polska znajdzie się w gronie państw UE najsilniej dotkniętych potencjalnym brexitem, bez względu na to, czy byłby to tzw. twardy brexit, czy brexit z umową - ostrzega Polski Instytut Ekonomiczny w najnowszym wydaniu Tygodnika Gospodarczego PIE.
22.10.2019

Polityka Energetyczna Polski do 2040 roku jako wkład w długofalową politykę klimatyczno-energetyczną EU

Polski Komitet Energii Elektrycznej (PKEE) z zadowoleniem przyjmuje ambitną propozycję Polityki Energetycznej Polski do 2040 roku ze strony Ministerstwa Energii w kontekście długoterminowej strategii UE w sprawie ograniczania emisji.
27.11.2018

ME: System zapasów gazu działa dobrze, realizujemy unijne przepisy

Komisja Europejska rozpoczęła wobec Polski procedury o naruszenie prawa UE w czterech obszarach, m.in. w kwestii ustawy o zapasach gazu. Ministerstwo Energii obecny system ocenia pozytywnie oraz prowadzi analizy, wymagane unijnymi przepisami.
08.03.2018

KE rozpoczyna wobec Polski procedurę m.in. ws. magazynowania gazu

Komisja Europejska poinformowała w czwartek, że rozpoczęła wobec Polski procedurę o naruszenie prawa UE w związku z będącymi w sprzeczności z prawem UE zasadami utrzymywania przez importerów obowiązkowych zapasów gazu za granicą.
08.03.2018

EU ETS (Unijny system handlu uprawnieniami do emisji) i MRV (Monitorowanie, raportowanie i weryfikacja emisji dwutlenku węgla z transportu morskiego)

Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa (dzisiaj głównie z rejonów Azji i Afryki), rośnie zapotrzebowanie na dobra konsumpcyjne, napędza to gospodarkę światową, lecz jednocześnie powoduje zubożenie zasobów surowcowych, wzrost zapotrzebowania na energię oraz mięsne produkty spożywcze. Efektem ubocznym jest między innymi wzrost emisji gazów cieplarnianych i globalne ocieplenie klimatu. Topnienie lodowców, umieranie wielkiej rafy koralowej, anomalie pogodowe itd. są faktem. Przywódcy UE zdali sobie sprawę, że dalsze bezkarne korzy
14.02.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.