• <

Wynik wyszukiwania - "żegluga śródlądowa" - Wiadomości

100 dni Ministerstwa Infrastruktury. Podsumowanie prac rządu

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka podsumował 100 dni prac resortu w zakresie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
21.03.2024

Kłopoty finansowe Portu Hamburg. Spadki dochodów i przeładunków

Wyzwania geopolityczne i gospodarcze wpłynęły na przepustowość wszystkich portów w 2023 roku. Port Gdańsk i Port Gdynia chwaliły się rekordowymi przeładunkami. Tymczasem czołowy port Niemiec jak i Europy narzeka na pogarszający się rozwój krajowej gospodarki i słabą atmosferę konsumencką, które miały również wpływ na jego działalność. Dla Hamburga rok 2023 okazał się dużo słabszy niż 2022, mimo wychodzenia ze skutków pandemii COVID-19.
28.02.2024

Nowy bezemisyjny statek towarowy napędzany wodorem gotowy do eksploatacji na Renie

Holenderski armator Future Proof Shipping (FPS), finansowany przez UE projekt Flagships oraz finansowany przez Interreg projekt ZEM Ports NS uruchamiają przełomową jednostkę H2 Barge 2. Statek napędzany wodorem będzie przewoził towary całkowicie bezemisyjnie na Renie między Rotterdamem (NL) a Duisburgiem (DE).
08.02.2024

Wiceszef MI: ustalanie taryf za wodę na poziomie centralnym - nie zdało egzaminu

Ustalanie taryf za wodę i ścieki na poziomie Wód Polskich nie zdało egzaminu - ocenił w środę wiceminister infrastruktury Przemysław Koperski. Dodał, że jego zdaniem ta kwestia powinna wrócić na poziom samorządów, "tam gdzie będzie to możliwe".
07.02.2024

Jeden z najważniejszych szlaków żeglugi śródlądowej zamknięty ze względu na wysoki poziom wody

Z powodu wysokiego poziomu wody w rzece IJ w czwartek wieczorem zamknięto śluzę Oranjesluis niedaleko Amsterdamu - poinformował Rijkswaterstaat, holenderska agencja zarządzająca drogami i gospodarką wodną. Zablokowany został jeden z najważniejszych szlaków dla żeglugi śródlądowej w Holandii.
05.01.2024

Arkadiusz Marchewka wiceministrem odpowiedzialnym za gospodarkę morską

Powołany ma wiceministra infrastruktury w randze sekretarza stanu Arkadiusz Marchewka będzie w resorcie odpowiadał za gospodarkę morską, gospodarkę wodną i żeglugę śródlądową - poinformowało w czwartek ministerstwo.
14.12.2023

Concordia Damen: próba pierwszego na świecie statku żeglugi śródlądowej napędzanego wodorem przebiega pomyślnie

Holenderska firma żeglugowa Lenten Scheepvaart przejdzie do historii jako właściciel pierwszej na świecie barki śródlądowej napędzanej wodorem. To ważny krok w kierunku bezemisyjnego transportu na holenderskich śródlądowych drogach wodnych. Wodorowo-elektryczny statek towarowy "Antonie" (WEVA) został zrealizowany przez Concordia Damen. 23 października odbyły się techniczne próby morskie, podczas których statek został skontrolowany przez Lloyd's Register i otrzymał tymczasowy certyfikat dopuszczający go do eksploatacji.
16.11.2023

Damel będzie rozwijać produkcję silników dla żeglugi śródlądowej

Według dostępnych analiz światowy rynek statków z napędem elektrycznym, który jeszcze kilka lat temu wart był niespełna 5 mld dolarów, do końca dekady osiągnie wartość ponad 16 mld dolarów. Jego rozwojowi sprzyjać będzie polityka Unii Europejskiej, która zakłada, że do 2030 roku 30%, a do 2050 roku aż 50% transportu towarowego na trasach dłuższych niż 300 km powinno się odbywać koleją lub szlakami wodnymi. W porównaniu z transportem lotniczym lub drogowym łodzie emitują znacznie mniej CO2 na kilometr i przewiezioną tonę.
03.10.2023

Odrzańska Droga Wodna ma już parametry drogi międzynarodowej

"Odrzańska Droga Wodna ma już parametry drogi międzynarodowej i przede wszystkim może odbywać się na niej swobodna żegluga" – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. W środę podpisano porozumienie dot. współpracy w zakresie transportu wodnego oraz uruchomienia nowego portu w Elektrowni Dolna Odra.
27.09.2023

Concordia Damen przekształca barkę rzeczną w pogłębiarkę na potrzeby klienta

Do Lagos w Nigerii dotarła specjalna jednostka rzeczna o nazwie Sayonara, którą firma należąca do koncernu Damen przebudowała w związku ze specjalnym projektem. Dotychczasowa barka pływająca po holenderskich rzekach stała się pogłębiarką nasiębierną ssącą ze smokiem wleczonym (Trailing suction hopper dredger, TSHD).
19.09.2023

Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o żegludze śródlądowej

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o żegludze śródlądowej i czasie pracy na statkach - podała w piątek Kancelaria Prezydenta RP. Nowe przepisy mają zapewnić, zgodne z regulacjami międzynarodowymi, ujednolicenie systemu kwalifikacji członków załóg statków żeglugi śródlądowej.
21.07.2023

Kapitan żeglugi śródlądowej Mirosław Kaczyński o życiu na rzece

Statek jest z natury rzeczy dla człowieka miejscem wrogim, wystarczy postawić nogę, nie tam, gdzie trzeba i można ją stracić - powiedział PAP.PL kapitan żeglugi śródlądowej Mirosław Kaczyński, który pełni służbę na Wiśle od 46 lat.
17.07.2023

Sejm poparł poprawki Senatu do noweli ustawy o żegludze śródlądowej

Posłowie poparli w piątek senackie poprawki do noweli ustawy o żegludze śródlądowej. Nowe przepisy mają zapewnić, zgodne z regulacjami międzynarodowymi, ujednolicenie systemu kwalifikacji członków załóg statków żeglugi śródlądowej.
07.07.2023

PSA przejmuje 22 proc. udziałów w Duisburg Gateway Terminal

PSA International, jeden z wiodących globalnych operatorów portowych, podjął strategiczną decyzję o inwestycji w nowy śródlądowy terminal w Duisburgu. Nabywając 22-procentowy udział w niemieckiej spółce, gigant z Singapuru kontynuuje swoją ekspansję na europejskim rynku, co stanowi kolejny krok w rozwoju potężnej sieci portów PSA.
06.07.2023

Sejmowa komisja przyjęła poprawki Senatu do noweli ustawy o żegludze śródlądowej

Sejmowa Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przyjęła w czwartek wszystkie poprawki Senatu do noweli ustawy o żegludze śródlądowej. Nowe przepisy mają zapewnić zgodne z regulacjami międzynarodowymi ujednolicenie systemu kwalifikacji członków załóg statków żeglugi śródlądowej.
06.07.2023

Innowatorzy na szerokie wody. NCBR ogłasza II konkurs HYDROSTRATEG

220 mln zł na innowacje dla gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej przeznaczy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w II konkursie ogłoszonym w ramach Rządowego Programu Strategicznego HYDROSTRATEG. Wnioski konsorcjów z udziałem jednostek naukowych, przedsiębiorstw lub innych podmiotów będą przyjmowane w dniach 31 lipca - 31 października 2023 roku.
03.07.2023

O żegludze rzecznej na 10. Kongresie Morskim

W Szczecinie trwa jubileuszowa edycja Kongresu Morskiego. Jak podają media, podczas debaty dużo uwagi zostało poświęconej żegludze rzecznej. Eksperci zgodnie przyznali, że jest ona obecnie praktycznie niewykorzystywana w transporcie mimo, że jest tańsza i proekologiczna.
28.06.2023

Senat za poprawkami do noweli ustawy o żegludze śródlądowej

Senat w czwartek zaproponował ponad 30 poprawek do noweli ustawy o żegludze śródlądowej. Zmiany miały charakter porządkujący i uściślający.
23.06.2023

Ustawa o żegludze śródlądowej - senacka Komisja Infrastruktury wniosła poprawki

We wtorek senacka Komisja Infrastruktury poparła nowelizację ustawy o żegludze śródlądowej; zaproponowała do niej poprawki.
20.06.2023

Ograniczone możliwości pracy kapitanów żeglugi krajowej. Do resortu infrastruktury wpłynęło pismo

Kapitanowie żeglugi krajowej skarżą się na ograniczenie możliwości ich pracy. Niekorzystne zmiany rozporządzenia dotyczą m.in. wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich. Zmieniono m.in. definicję żeglugi krajowej oraz ograniczono uprawnienia w żegludze krajowej. Zastępca Rzecznika Praw Obywatelskich Stanisław Trociuk zwrócił się w tej sprawie do wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka.
06.06.2023

Komisja sejmowa rozpatrzyła projekt noweli ustawy o żegludze śródlądowej

Sejmowa komisja gospodarki morskiej wprowadziła w czwartek techniczne poprawki do projektu noweli ustawy o żegludze śródlądowej. Nowela wdroży unijne przepisy w zakresie kwalifikacji członków załóg statków żeglugi śródlądowej.
13.04.2023

Elektryczny pchacz z Kłajpedy na płytkie wody. Czy pokona susze i mielizny żeglugi śródlądowej UE?

Projekt pchacza z napędem elektrycznym zaprezentowało niedawno litewskie biuro projektowe Western Baltic Engineering (WBE), które działa w grupie Western Shipyard Group. Statek ma zostać zbudowany na zamówienie Litewskiego Urzędu Żeglugi Śródlądowej w przyszłym roku.
26.08.2022

Prezes Wód Polskich na rejsie Bractwa Harcerskiej Bandery: edukacja i promocja żeglugi śródlądowej

Bractwo Harcerskiej Bandery, które płynie Wisłą z Sandomierza do Płocka, pokonało w czwartek odcinek rzeki na trasie Czerwińsk nad Wisłą - Wyszogród. Jak podkreślił uczestniczący w rejsie prezes Wód Polskich Przemysław Daca, to inicjatywa zarówno edukacyjna, jak i promująca żeglugę śródlądową.
04.08.2022

Żegluga śródlądowa w Polsce płynie na mieliznę

Szlaki wodne w Polsce od lat utrzymują się na zbliżonym poziomie. Z roku na rok ograniczany jest transport ładunków za pomocą żeglugi śródlądowej. Jest to skutek złego stanu dróg wodnych w Polsce, a także stanu technicznego taboru, który jest zdekapitalizowany i wymaga odtworzenia ze względu na wiek statków, który w zdecydowanej większości przekracza 50 lat – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
02.08.2022

GUS: w 2020 r. o 14,7 proc. mniej ładunków w żegludze śródlądowej niż rok wcześniej

W 2020 r. nastąpił 14,7 proc. spadek przewozów ładunków w porównaniu z 2019 r., a udział transportu śródlądowego w przewozach ładunków ogółem zmniejszył się w skali roku z 0,21 proc. do 0,15 proc. - podał GUS w środę w informacji sygnalnej o transporcie wodnym śródlądowym w 2020 r.
28.07.2021

MI przygotowało zmiany ustawowe dotyczące m.in. rozwoju żeglugi śródlądowej

Ministerstwo Infrastruktury proponuje nowe rozwiązania dotyczące m.in. rozwoju, funkcjonowania i bezpieczeństwa żeglugi śródlądowej - wynika z projektu noweli ustawy o żegludze śródlądowej oraz niektórych innych ustaw zamieszczonego na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
15.07.2021

Pomimo pandemii COVID-19 statki Żeglugi Augustowskiej wypłynęły na jeziora

Żegluga Augustowska rozpoczęła w sobotę tegoroczny sezon turystyczny. Pierwszy statek wypłynął na jezioro Rospuda, a drugi do Studzienicznej - poinformował dyrektor ŻA Adam Aleksandrowicz.
01.05.2021

Concordia Damen uruchamia fundusz kapitałowy BesteVaer

Concordia Damen uruchomiła fundusz kapitałowy BesteVaer. Fundusz ten ułatwi zakup nowych i / lub używanych statków śródlądowych, stymulując w ten sposób ruch w sektorze śródlądowego transportu morskiego.
16.03.2021

Jest umowa na prace modernizacyjne na Odrze granicznej

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podpisało 3 grudnia 2020 r. umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie realizacji projektu „Prace modernizacyjne na Odrze granicznej w celu zapewnienia zimowego lodołamania – odcinek 1, 2 i 4”.
07.12.2020

Marynarz śródlądowy to odpowiedzialna rola, ale też wielka przygoda!

5 grudnia świętujemy Dzień Marynarza Śródlądowego. W tym uroczystym dniu pragniemy przypomnieć o niezwykle odpowiedzialnej roli marynarzy i żeglugi śródlądowej w dzisiejszym świecie. To dzięki zaangażowaniu wodniaków możemy bezpiecznie korzystać ze szlaków żeglugowych, a także bezpiecznie żyć nad dużymi rzekami. Ich codzienna praca jest zróżnicowana, w zależności od tego, do czego jednostki, na których pływają są przeznaczone.
04.12.2020

Rozmowy ministrów ds. transportu UE o śródlądowym transporcie wodnym

Żegluga śródlądowa jako klucz do Europejskiego Zielonego Ładu była tematem wideokonferencji ministrów ds. transportu UE, z udziałem unijnej komisarz ds. transportu, Adiny Vălean. W debatach zorganizowanych przez Prezydencję niemiecką 20 listopada 2020 r. wziął udział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
20.11.2020

Żegluga po Wiśle trudniejsza niż przez ocean

Szymon Kuczyński, żeglarz który w 2018 roku zakończył samotny rejs dookoła świata przypłynął Wisłą do Sandomierza. Morza i oceany przemierzał łodzią o długości zaledwie 6 metrów. Do Sandomierza przypłynął jeszcze mniejszym jachtem. Warunki żeglowania po górnej Wiśle określił jako trudne, ale docenił Sandomierz za infrastrukturę wodniacką.
06.11.2020

ISR: O żegludze na Odrze na nowo. Po czesku

O przywróceniu Odrze znaczenia gospodarczego w Polsce ostatnio nieco ciszej. Tymczasem inwestycyjną i przy okazji geopolityczną inicjatywę podejmują w oparciu o rzekę Czesi. Ciekawe, w jakim stopniu wpłynie to w Polsce na powrót do ambitnych planów.
19.10.2020

Wstrzymano kursowanie promu "Drogowiec" na Wiśle

Z powodu wysokiego poziomu na Wiśle przestał kursować prom „Drogowiec” w rejonie Spytkowic – podało starostwo w Wadowicach, do którego należy jednostka. Przeprawa skraca drogę między miejscowościami po obu stronach rzeki o kilkadziesiąt kilometrów.
14.10.2020

W żegludze śródlądowej więcej statków pasażerskich

Zmalała liczba pchaczy, holowników oraz barek używanych w żegludze śródlądowej w ubiegłym roku. Przybyło natomiast statków pasażerskich wykorzystywanych do celów turystycznych - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
10.10.2020

Regulacja dolnej Odry na potrzeby rozwoju żeglugi śródlądowej - katastrofa za miliardy dolarów?

Koalicja Ratujmy Rzeki wystosowała petycję do Komisji Europejskiej przeciwko przeznaczaniu pieniędzy podatników na regulację dolnej Odry na potrzeby rozwoju żeglugi śródlądowej. Koalicjanci wskazują, że inwestycja ta ma odbyć się pod pretekstem ochrony przeciwpowodziowej, choć w praktyce nie ma z nią nic wspólnego.
09.10.2020

NIK o działaniach na rzecz rozwoju śródlądowych dróg wodnych

Podczas, gdy w krajach Unii Europejskiej rośnie rola przewozów wodnym transportem śródlądowym, w Polsce tendencja jest odwrotna. Wpływ na to ma m.in. zmniejszająca się długość śródlądowych dróg wodnych i wieloletnie zaniedbania inwestycyjne na nich. Co prawda administracja publiczna podejmowała działania i inicjatywy na rzecz rozwoju dróg żeglownych, jednakże nie były one w pełni skuteczne, gdyż nie udało się wykonać wszystkich zaplanowanych w tym zakresie przedsięwzięć. Przede wszystkim nie udało się stworzyć systemu finansowani
05.10.2020

Transport wodny śródlądowy w Grupie Wyszehradzkiej: Zbliżenie na Węgry

1 lipca 2020 r. Polska rozpoczęła przewodnictwo w Grupie Wyszehradzkiej (V4). Państwa członkowskie V4 (Czechy, Polska, Słowacja, Węgry) ścisłe współpracują w ramach integracji regionu Europy środkowej. Jednym z elementów współpracy jest rozwój żeglugi śródlądowej oraz stworzenie spójnej sieci dróg wodnych umożliwiających transgraniczny przewóz ładunków i pasażerów. W związku z tym prezentowany artykuł przybliży najważniejsze informacje i dane na temat żeglugi śródlądowej na Węgrzech.
24.09.2020

Żegluga śródlądowa w Grupie Wyszehradzkiej

Grupa Wyszehradzka (V4) jest zrzeszeniem państw Europy Środkowej – Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Grupa Wyszehradzka została powołana w celu pogłębienia współpracy między krajami oraz integrację europejską.
23.09.2020

O śródlądowych inwestycjach Wód Polskich na EURO-TRANS

XVI edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowej EURO-TRANS stała się miejscem merytorycznej debaty o wpływie transportu na osiągnięcie celów neutralności klimatycznej, a także zmianie wzorców mobilności i modeli biznesowych oraz udziału transportu w gospodarce 4.0. Jednym z prelegentów był Wiceprezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Krzysztof Woś, który mówił o działaniach Wód Polskich na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej w dobie postępujących zmian klimatu.
22.09.2020

Webinar: Rzeki czy drogi wodne. Czy żegluga śródlądowa jest ekologiczna? [wideo]

Zapraszamy do obejrzenia webinaru Strażników Rzek WWF: „Rzeki czy drogi wodne. Czy żegluga śródlądowa jest ekologiczna?”, który poprowadził Piotr Nieznański, geograf-hydrolog, od blisko 20 lat zajmujący się tematyką ochrony wód, pracownik Fundacji WWF Polska.
04.09.2020

Trwają remonty śluz w regionie wodnym Noteci

Wody Polskie, od momentu swojego powstania w 2018 roku, prowadzą sukcesywne prace modernizacyjne na unikatowych, często zabytkowych, obiektach hydrotechnicznych by ich użytkowanie było sprawne, a żegluga na szlakach wodnych stała się bezpieczniejsza i przyjemniejsza. Jednym z takich szlaków jest region wodny Noteci, na którym PGW WP prowadzi inwestycje poprawiające warunki żeglugowe na kwotę ponad 20 mln zł.
04.09.2020

ODRATRANS S.A.

transport rzeczny,transport śródlądowy,żegluga śródlądowa

AT Aqua Sp. z o.o.

pchacz,prace holownicze,przeholunki,dźwig pływający,dźwig na pontonie,pontony stalowe,tratwa robocza,tur,żegluga śródlądowa,prace hydrotechniczne,prace podwodne,trałowanie dna,prace pogłębiarskie,prace czerpalne,koparka na pontonie,pogłębianie akwenów,naprawy nabrzeży,montaż elementów wyposażenia nabrzeży,montaż urządzeń odbojowych,przeglądy podwodne,odmulanie akwenów,jargo

Załadunek potężnego zbiornika w Porcie Gdańsk. Drogą śródlądową popłynął do Płocka

Załadunek zbiornika o wadze prawie 90 ton przy WOC-u. Organizatorem całego transportu morskiego, jak i przeładunków w portach morskich od Hamburga do Gdańska była firma Fracht FWO Polska. Zbiornik o wymiarach: 26,5m x 4,80m x 4,72m, drogą śródlądową popłynął barką do Płocka. Obsługą ładunku na terenie Portu Gdańsk zajęła się firma VETRO Port & Shipping Services, która dokonała przeładunku ze statku na ponton na terenie Gdańskiego Terminalu Przeładunkowego WOC by VETRO. Jak mówią przedstawiciele firmy: "Dzięki sprawnej współpracy wszystkich zaangażowanych stron, prace zostały wykonana szybko i bezpiecznie, ponton z zamocowanym zbiornikiem opuścił Port Gdańsk już po kilku godzinach".
19.07.2020

Gróbarczyk: Priorytetem jest Dolna Wisła

Priorytetem jest dolna Wisła, bo to jest przyszłość, być albo nie być portów trójmiejskich – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Gdańsku na sympozjum „Zagospodarowanie Dolnej Wisły”. Podkreślił, że poszukiwanie partnerów społecznych, duża potrzeba kooperacji są podstawą sukcesu w realizacji tej inwestycji.
19.07.2018

Porty Szczecin i Świnoujście utrzymują pozycję uniwersalnego portu

Utrzymujemy pozycję portu uniwersalnego – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W najbliższych latach oba porty czeka wiele inwestycji. To m.in. budowa nowych nabrzeży, terminal kontenerowy, lepsze połączenia z drogami śródlądowymi czy obecnie realizowane pogłębienie toru wodnego.
31.07.2017

Żegluga śródlądowa niezbędna dla dalszego rozwoju portów

Wyprowadzenie towarów z portów bez żeglugi śródlądowej zaczyna być niemożliwe – powiedział Tomasz Sowiński, prezes Związku Miast Nadwiślańskich, podczas IV Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk, które odbyło się w środę w Gdańsku i skupione było przede wszystkim wokół tematyki rozwoju miast w kontekście węzłów miejskich oraz dróg wodnych śródlądowych (Rok Wisły) o charakterze samorządowo-eksperckim. Jak podkreślił Sowiński, transport towarów wodnymi drogami śródlądowymi stanowi w Polsce obecnie zaledwie 1 %. Doprowadzenie dróg wodnych do standardów europejskich jest jednym z podstawowych warunków sukcesu Korytarza Bałtyk-Adriatyk.
22.06.2017

Stocznie, porty i żegluga śródlądowa kołem zamachowym polskiej gospodarki. Trwa 5. Międzynarodowy Kongres Morski

Odbudowa przemysłu stoczniowego, rozwój polskich portów i żeglugi śródlądowej to dla rządu zadanie priorytetowe, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i bezpieczeństwa kraju – powiedziała premier Beata Szydło, otwierając w czwartek 5. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie. Jej zdaniem, decyzje poprzedniej ekipy rządzącej związane z likwidacją polskich stoczni są niezrozumiałe. Jak podkreśliła, polskiemu przemysłowi stoczniowemu trzeba przywrócić dawną świetność.
09.06.2017

Barka z kontenerami wypłynęła z Gdańska do Warszawy

Barka z kontenerami w drodze do Warszawy. Rozpoczął się promocyjny rejs, który ma udowodnić, że żegluga Wisłą jest możliwa. Jednostka wyruszyła z Nabrzeża Ziółkowskiego w Gdańsku w środę. Do celu ma dotrzeć za 9 dni.
20.04.2017

Nowoczesna gospodarka morska potrzebuje specjalistów

Odpowiednio wykształcona kadra niezbędna dla rozwoju nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. To główne zadanie, jakie stoi przed pracodawcami i osobami odpowiedzialnymi za kształcenie przyszłych pracowników branży stoczniowej. O tym, jak najlepiej je wykonać rozmawiali eksperci związani z gospodarką morską i edukacją podczas zorganizowanej na Politechnice Gdańskiej konferencji „ Kształcenie kadr dla nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej – wyzwania, bariery, oczekiwania”.
12.04.2017

Dziękujemy za wysłane grafiki.