Za rok baryłka ropy Brent, wyceniana obecnie na 46 dolarów, będzie kosztować 65 dol. - przewiduje bank inwestycyjny Goldman Sachs. Jako przyczyny wzrostu cen wskazuje na odbudowujący się - mimo epidemii - popyt oraz rosnące szanse na pojawienie się szczepionki.
Jak zauważa Goldman Sachs, obecne 46 dol. za baryłkę Brent to 5-miesięczne maksimum. Bank ocenia, że coraz większe są szanse na podtrzymanie trendu wzrostowego cen ropy.
Jak wskazuje, mimo nadejścia drugiej fali epidemii COVID-19, na rynku panuje deficyt ropy. Goldman Sachs zauważa, że w USA liczba zakażonych spada, a popyt na ropę nie zmalał.
Bank ocenia też, że czynnikiem podtrzymującym ceny jest rosnące prawdopodobieństwo, że już na wiosnę przyszłego roku pojawi się szczepionka na koronawirusa. Oznaczać to będzie skok popytu, szczególnie przede wszystkim na paliwo lotnicze.
Dodatkowo grupa OPEC+ utrzymuje dyscyplinę jeśli chodzi o redukcję wydobycia, a wielkie koncerny coraz bardziej przerzucają inwestycje z wydobycia węglowodorów na źródła odnawialne. To czynniki ograniczające podaż ropy w perspektywie przyszłego roku - wskazuje Goldman Sachs.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych