29 września 2020 roku, zespół Kancelarii Legal Consulting wysłał w imieniu polskich marynarzy petycję do Parlamentu Europejskiego.
Petycja zasadniczo składa się z 2 części:
1) 1 część- dotyczy nieprawidłowych praktyk polskiego aparatu skarbowego względem 14 marynarzy, którzy korzystali z ulgi abolicyjnej i w jednym przypadku metody wyłączenia z progresją. W skardze szeroko opisaliśmy m.in. naruszenia zasad praworządności, równości wobec prawa, prawa do dobrej administracji, praw człowieka itd. Wyżej opisane sprawy dotyczyły m.in. pracy na rzecz armatorów usytuowanych w następujących państwach: Brazylia, Norwegia, Singapur, Arabia Saudyjska oraz Wielka Brytania przed Konwencją MLI.
2) 2 część- szeroko opisuje plany „ograniczenia” ulgi abolicyjnej względem marynarzy, co de facto prowadzi do jej likwidacji dla wielu marynarzy. W uzasadnieniu wskazaliśmy m.in. pobudki dla jakich ulga abolicyjna została w ogóle wprowadzona w polskim systemie podatkowym oraz obecną kuriozalną argumentację, która rzekomo ma popierać jej likwidację.
Zasadniczym celem ww. petycji jest zwrócenie uwagi Parlamentu Europejskiego na powyższe kwestie z nadzieją, iż Komisja Europejska podejmie stosowne działania.
Niebawem poinformujemy Państwa jakimi sposobami będzie można poprzeć ww. petycję.
Obecnie oczekujemy potwierdzenia odebrania ww. petycji przez Parlament Europejski i na nadanie jej stosownego numeru.
O dalszych postępach będziemy informowali na bieżąco.
Z poważaniem,
Radca prawny Mateusz Romowicz
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych