29 września 2020 roku, zespół Kancelarii Legal Consulting wysłał w imieniu polskich marynarzy petycję do Parlamentu Europejskiego.
Petycja zasadniczo składa się z 2 części:
1) 1 część- dotyczy nieprawidłowych praktyk polskiego aparatu skarbowego względem 14 marynarzy, którzy korzystali z ulgi abolicyjnej i w jednym przypadku metody wyłączenia z progresją. W skardze szeroko opisaliśmy m.in. naruszenia zasad praworządności, równości wobec prawa, prawa do dobrej administracji, praw człowieka itd. Wyżej opisane sprawy dotyczyły m.in. pracy na rzecz armatorów usytuowanych w następujących państwach: Brazylia, Norwegia, Singapur, Arabia Saudyjska oraz Wielka Brytania przed Konwencją MLI.
2) 2 część- szeroko opisuje plany „ograniczenia” ulgi abolicyjnej względem marynarzy, co de facto prowadzi do jej likwidacji dla wielu marynarzy. W uzasadnieniu wskazaliśmy m.in. pobudki dla jakich ulga abolicyjna została w ogóle wprowadzona w polskim systemie podatkowym oraz obecną kuriozalną argumentację, która rzekomo ma popierać jej likwidację.
Zasadniczym celem ww. petycji jest zwrócenie uwagi Parlamentu Europejskiego na powyższe kwestie z nadzieją, iż Komisja Europejska podejmie stosowne działania.
Niebawem poinformujemy Państwa jakimi sposobami będzie można poprzeć ww. petycję.
Obecnie oczekujemy potwierdzenia odebrania ww. petycji przez Parlament Europejski i na nadanie jej stosownego numeru.
O dalszych postępach będziemy informowali na bieżąco.
Z poważaniem,
Radca prawny Mateusz Romowicz
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”