Komisja Europejska przyjęła nowe regulacje dotyczące zwiększenia bezpieczeństwa morskiego i ochrony środowiska w postaci nowelizacji Dyrektywy w sprawie monitorowania statków. Na jej mocy jednostki wpływające na wody UE będą musiały przedstawić dokumenty ubezpieczeniowe.
Nowe regulacje dotyczyć będą nie tylko statków zawijających do portów UE, ale nawet tych, które jedynie przepływają przez wody krajów unijnych. Będą one musiały posiadać i podać informacje dotyczące odpowiednich polis ubezpieczeniowych. W przyszłości ma to ułatwić UE monitorowanie sytuacji na morzach oraz w razie potrzeby prowadzenie dochodzeń i rozwiązywanie kwestii roszczeń.
– To ukierunkowany środek, który może przynieść znaczące efekty, zwiększając gotowość państw przybrzeżnych UE. Odzwierciedla on zaangażowanie Unii w bezpieczniejsze, bardziej odpowiedzialne środowiskowo operacje morskie, dostosowując unijne przepisy do standardów międzynarodowych i odpowiadając na wyzwania związane z przewozem ładunków niebezpiecznych oraz napięciami geopolitycznymi – komentowała Magda Kopczyńska, dyrektor generalna ds. mobilności i transportu w Komisji Europejskiej.
fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych