Stocznia Remontowa Nauta S.A. prezentowała się na 40. targach Europort w Ahoy Rotterdam, hali widowiskowo-sportowej w Rotterdamie. To uznane już wydarzenie w branży morskiej trwało od 2 do 5 listopada.
Po dwuletnim zastoju spowodowanym ogólnoświatowymi ograniczeniami wynikających z pandemii Covid-19 w ubiegłym tygodniu odbyły się, jedne z największych w Europie, targi poświęcone branży morskiej - targi Europort.
– Targi Europort organizowane są co dwa lata w kompleksie kongresowym Ahoy Rotterdam, w sąsiedztwie największego portu morskiego Europy. Kompleks Ahoy, znany nam z ostatniej edycji konkursu piosenki Eurowizja, uległ znaczącej przebudowie i modernizacji – podkreśla Monika Kozakiewicz, prezes zarządu stoczni Nauta.
Remonty i budowy statków na celowniku, ale też niska emisja
Tegoroczne wydarzenie trwało cztery dni (2-5 listopada) i zgromadziło 800 wystawców z całego świata. Tematyka targów związana jest przede wszystkim z remontami i budowami statków, a także wyposażeniem okrętowym i usługami dla branży morskiej.
– Wśród uczestników targów są m.in. armatorzy, przedstawiciele stoczni, towarzystw klasyfikacyjnych oraz instytucji związanych z branżą morską – wylicza prezes Kozakiewicz.
– Szczególny nacisk obecnej edycji targów położony został na ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych, zmuszających armatorów do wykorzystania nowych technologii przyjaznych środowisku oraz cyfryzację wszystkich sektorów branży okrętowej, jako konieczność, wynikająca z trwających ograniczeń wywołanych pandemią – relacjonuje.
Na stoisku stoczni Nauta zaprezentowano pełen asortyment usług.
– Można się było u nad dowiedzieć wszystkiego: od remontów po konwersję wszelkiego typu jednostek pływających. Usługi naszej stoczni nie tracą na popularności na rynku Beneluksu, czego przykładem jest ostatni jednoczesny remont trzech statków armatora Wagenborg – podkreśla Monika Kozakiewicz.

Fot. Nauta
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym