Wysoki przedstawiciel UE ds. zagranicznych Josep Borrell powiedział w piątek w Madrycie, że decyzja rządu Australii o zerwaniu kontraktu na dostawę francuskich okrętów podwodnych była racjonalna.
Podczas dyskusji w ramach Forum Europa przygotowanego przez organizację Nueva Economía Forum szef unijnej dyplomacji oświadczył, że choć decyzja wywołała dyplomatyczny konflikt między Francją a Australią, to była racjonalna.
"Australia zdecydowała o wzmocnieniu militarnego sojuszu z tym podmiotem, który mógł zaoferować jej najlepszą ochronę" - ocenił Borrell.
Rząd Australii zerwał kontrakt na zakup od francuskiego koncernu Naval Group konwencjonalnych okrętów podwodnych o wartości ok. 40 mld dolarów.
15 września ogłoszono też zawarcie nowego trójstronnego paktu obronnego między Australią, Wielką Brytanią i USA, zwanego AUKUS. Australia ma teraz otrzymać amerykańskie okręty podwodne o napędzie atomowym.
Źródło: PAP
Francuska odpowiedz na AUKUS jest w opinii Macrona potwierdzeniem urzeczywistniania się wizji strat. autonomii UE. Paryż wzorem Waszyngtonu tez nie czeka na niezdecydowanych i buduje nowe sojusze w tym wypadku skierowane przeciw Turcji. https://t.co/0ApsmI1kxs
— Marek Stefan (@MStefan92) October 1, 2021
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych