Grupa Kapitałowa Lotos po dziewięciu miesiącach 2020 r. zanotowała niemal 1,139 mld zł straty netto - wynika z opublikowanych w czwartek wyników kwartalnych. W III kwartale zysk netto wyniósł 249 mln zł.
Jak podał Lotos, kwartalna EBITDA LIFO wzrosła do 443,2 mln zł, co kwartał do kwartału oznacza wzrost o 732 proc. Stało się to - jak zaznaczyła spółka - w niesprzyjających warunkach niskich marż produktów rafineryjnych oraz przy nieco lepszych cenach ropy naftowej i gazu.
Konsekwencje pandemii miały znaczący wpływ na warunki, w jakich funkcjonowała Grupa - zaznaczył zarząd w komentarzu do wyników. Przypomniano w nim, że w II i III kw. rynek produktów naftowych podlegał dynamicznym zmianom pod wpływem rozprzestrzeniania się pandemii i ograniczania jej skutków zarówno wewnątrz kraju, jak i w krajach sąsiadujących, oraz w perspektywie globalnej. W III kw. 2020 r. otoczenie rynkowe spółki znajdowało się w historycznie najdłużej trwającym okresie załamania koniunktury - wskazał zarząd Lotosu.
Zaznaczył, że spółka, w ramach przystosowania się do sytuacji ograniczyła produkcję paliwa lotniczego, oraz wykorzystała wzrost sprzedaży asfaltów, które obecnie charakteryzują się nadzwyczajnie wysokimi cenami rynkowymi.
"Działania te pozwoliły utrzymac´ wykorzystanie niemal pełnych mocy produkcyjnych gdańskiej rafinerii. Jednocześnie Grupa Lotos zdecydowała o odłożeniu w czasie części zaplanowanych inwestycji, w oczekiwaniu na poprawę warunków otoczenia" - napisał zarząd.
W jego ocenie, sytuacja na rynku rafineryjnym pozostaje trudna, ale kompleksowość i elastyczność´ rafinerii, a także silna pozycja gotówkowa i relatywnie niskie zadłużenie sprawiają jednak, że Grupa Lotos jest dobrze przygotowana na wymagające warunki otoczenia.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych