Siemens Gamesa, Amasus Offshore i deugro Danmark zawarły umowę na dwie nowe jednostki, Rotra Futura i Rotra Horizon, dostosowane do transportu komponentów morskich turbin wiatrowych.
Nowa koncepcja opiera się na istniejącej już konstrukcji statków Rotra Mare i Rotra Vente.
Od 2016 roku rozwiązanie to okazało się bardzo skuteczne - zmniejszając ryzyko, czas załadunku i koszty dzięki wykorzystaniu unikalnego systemu RO/RO i suwnicy podczas transportu komponentów morskich turbin wiatrowych.
Nowe statki zostały zaprojektowane tak, aby sprostać rosnącym rozmiarom i wadze kolejnych generacji komponentów morskich turbin wiatrowych, a jednocześnie zapewnić najlepszy w swojej klasie pobór ładunku i elastyczność operacyjną.
Rotra Futura i Rotra Horizon będą miały wymiary 167,6 x 26 metrów, z pokładówką i pomieszczeniami dla załogi umieszczonymi z przodu jednostki, aby zapewnić optymalny załadunek bez ograniczeń widoczności.
Fot. deugro
Jednostki będą wyposażone w rufową rampę RO/RO, trzy dźwigi Liebherr i unikalny system bramowy, umożliwiający sztauowanie łopat na trzech poziomach.
- W Rotra Futura i Rotra Horizon mamy odpowiednie zasoby, aby sprostać przyszłym wyzwaniom i wykonywać wymagane operacje. Wraz z rozszerzeniem i rozwojem naszej współpracy, z niecierpliwością oczekujemy pojawienia się tych dwóch nowych statków. Wraz ze strategicznymi partnerstwami z innymi kluczowymi dostawcami, ta nowa połączona flota zapewni nam solidne podstawy, z których będziemy mogli realizować i dostarczać zgodnie z naszymi oczekiwaniami operacyjnymi - powiedział Thomas Mortensen, szef działu transportu projektów offshore w Siemens Gamesa.
Zmniejszenie ogólnego śladu węglowego było jednym z głównych czynników w fazie projektowania i rozwoju koncepcyjnego tych nowych jednostek.
Zużycie energii zostało zredukowane dzięki zoptymalizowanemu kształtowi kadłuba, specjalnej powłoce o niskim oporze oraz silnikowi wysokoprężnemu Wärtsilä - który ma 15 procent niższe zużycie paliwa i mniejszy ślad węglowy w porównaniu z dzisiejszymi standardami.
Ponadto w nowych statkach zintegrowano układ napędowy z hybrydowym układem napędowym i systemem oczyszczania spalin spełniającym najwyższe standardy IMO Tier 3, ze szczególnym uwzględnieniem odzysku ciepła odpadowego.
Fot. deugro
- Aspekt redukcji śladu węglowego będzie jeszcze bardziej krytyczny w przyszłości branży morskiej energetyki wiatrowej - powiedział Hans Henrik Groen, dyrektor oddziału i dyrektor zarządzający deugro Danmark.
Statki zostaną zbudowane w stoczni Jiangsu Zhenjiang w Chinach i mają zostać dostarczone wiosną i latem 2025 roku.
- Dzięki naszemu rekordowemu portfelowi zamówień, będziemy instalować znaczną liczbę turbin wiatrowych na morzu na całym świecie, z coraz większymi i bardziej złożonymi komponentami. Dzięki tej umowie zrobiliśmy kolejny ważny krok w kierunku zwiększenia naszej zdolności do realizacji projektów w sposób bezpieczny, terminowy i na odpowiednim poziomie kosztów - powiedział Christian Johansen, Global Commodity Manager for Ports & Transportation w dziale offshore Siemens Gamesa.
Źródło: deugro
Międzynarodowa debata o kompetencjach dla offshore wind na Uniwersytecie Morskim w Gdyni
Innowacyjne partnerstwo wobec palących wyzwań w branży morskiej energetyki wiatrowej. Ørsted i Sieć Badawcza Łukasiewicz rozpoczynają współpracę
A. Moskwa o projekcie jądrowym: w czwartek wstępna umowa z Westinghousem i Bechtelem
Dwie nowo zatwierdzone szwedzkie MFW wyprodukują tyle samo energii co duży reaktor jądrowy
ABS wykorzystuje symulację i modelowanie, aby sprostać wyzwaniom związanym z bezpieczeństwem amoniaku
Dno Morza Północnego zaśmiecają tysiące nieużywanych instalacji związanych z wydobyciem ropy naftowej i gazu