Ropa naftowa na giełdzie paliw w USA drożeje w reakcji na informacje, że kraje OPEC+ utrzymują dyscyplinę i przestrzegają ustalonych dla nich kwot dostaw ropy - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na III na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 52,35 USD, wyżej o 0,29 proc.
Ropa Brent w dostawach na IV na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 55,32 USD za baryłkę, wyżej o 0,53 proc.
Analitycy wskazują na utrzymującą się dyscyplinę podaży ropy przez kraje sojuszu OPEC+, które - według informacji anonimowego przedstawiciela kartelu - w styczniu trzymały się ustalonych dla siebie limitów dostaw na 99 proc.
Tymczasem na rynkach pogarszają się perspektywy krótkotermiowe dla popytu na paliwa z powodu odradzającego się koronawirusa w wielu gospodarkach na świecie.
W niedzielę Michael Osterholm - główny doradca ds. zdrowia w administracji prezydenta USA Joe Bidena - ostrzegł, że nowy wariant koronawirusa, pochodzący w Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie stanie się dominującym szczepem w Stanach Zjednoczonych i może doprowadzić do konieczności ograniczenia kontaktów osobistych Amerykanów.
Osterholm powiedział w programie NBC "Meet the Press", że amerykański system opieki zdrowotnej musi przygotować się na gwałtowny wzrost poważnych przypadków zachorowań na koronawirusa, jak miało to ostatnio miejsce w Anglii.
WTI na NYMEX w N.Jorku zniżkowała na zakończenie poprzedniej sesji o 0,3 proc., a cały ubiegły tydzień zakończyła ze spadkiem notowań - po raz pierwszy od X 2020 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych