Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw w N.Jorku drożeje, ale nic to nie da - będzie 3. tygodniowy spadek notowań surowca w ciągu ostatnich 4 tygodni - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na XI na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,45 USD, wyżej o 0,35 proc.
Ropa Brent w dostawach na XI na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 42,09 USD za baryłkę, wyżej o 0,36 proc.
W tym tygodniu ropa na NYMEX w Nowym Jorku staniała o 2 proc., a Brent na ICE zniżkowała o 2,1 proc. Ma to związek m.in. z ponownym nakładaniem blokad i wprowadzaniem obostrzeń w wielu krajach, m.in. w W.Brytanii i Francji, co stawia pod znakiem zapytania odbudowę zapotrzebowania na energię na świecie.
Tymczasem traderzy donoszą o planowanych od października mocnych wzrostach ładunków eksportowych ropy z Iraku, i twierdzą, że to wskazuje na wyższą ogólną produkcję ropy przez Irak, który jest największym dostawcą surowca w OPEC po Arabii Saudyjskiej.
Więcej ropy na rynki paliw docierać będzie też z Libii - w miarę wygasania wojny domowej w tym kraju.
"Niedźwiedzie są silniesze na rynkach ropy w reakcji na informacje o większych dostawach surowca z Iraku i Libii oraz o odradzaniu się epidemii koronawirusa w Europie. W takiej sytuacji spadek zapasów ropy w USA w ub. tygodniu nie wsparł notowań" - wskazuje Vandana Hari, założycielka Vanda Insights.
"Ceny ropy nadal będą odzwierciedlać nastroje panujące na szerszych rynkach finansowych" - dodaje.
Eksperci Mercuria Energy Group oceniają, że światowe rynki ropy nie będą w stanie zaabsorbować rosnącej produkcji ropy ponieważ pogarszają się perspektywy globalnego popytu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych