Ropa naftowa na giełdzie paliw w USA kosztuje powyżej 54 USD za baryłkę, po wzroście notowań o ponad 1 proc. Zainteresowanie inwestorów kupnem ropy wspiera słaby dolar USA i optymistyczne prognozy dotyczące popytu na paliwa. Jeśli WTI utrzyma obecny poziom cen do zamknięcia handlu, będzie to najwyższe notowanie ropy w USA od niemal roku - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na III na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 54,19 USD, wyżej o 1,20 proc.
Ropa Brent w dostawach na IV na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 56,97 USD za baryłkę, wyżej o 1,10 proc.
Osłabia się dolar USA, a to zachęca uczestników rynków paliw do nabywania ropy, wycenianej w USD.
Do tego globalne nastroje poprawiły się po wzrostowej poniedziałkowej sesji na Wall Street, gdzie m.in. Nasdaq zwyżkował o ponad 2,5 proc. na zamknięciu handlu, a S&P 500 zyskał 1,6 proc.
Na świecie poprawiają się też oceny globalnego popytu na paliwa.
Saudyjski koncern Saudi Aramco spodziewa się powrotu popytu na ropę do poziomu "sprzed koronawirusa" w dalszej części 2021 roku.
Analitycy zwracają też uwagę, że duże zapasy ropy, zgromadzone w ub. roku, szybko się kurczą i nadal będą spadać.
Na razie jednak notowania ropy na rynkach paliw nadal stoją w obliczu krótkookresowego "trudnego środowiska" w związku z obawami, że nowe odmiany koronawirusa doprowadzą do większej liczby zakażeń i konieczności wprowadzania kolejnych blokad gospodarek na świecie. Taka sytuacja osłabiłaby zapotrzebowanie rynków na ropę i jej produkty.
WTI na NYMEX w N.Jorku zwyżkowała na zakończenie poprzedniej sesji o 2,6 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych