Koncern Wintershall Dea jest gotów dalej wywiązywać się ze zobowiązań dotyczących projektu Nord Stream 2 - powiedział dziennikowi "Kommiersant" prezes Mario Mehren. Zapewnił, że jego koncern przekazał na budowę gazociągu takie fundusze, o jakie był proszony.
Mehren powiedział, że "doszło do nieporozumienia" w związku z jego wypowiedzią o zakończeniu finansowania Nord Stream 2. "Nie powiedzialem, że zakończyliśmy finansowanie, a że przekazaliśmy je w kwocie 730 mln euro. Zrealizowaliśmy wszystkie wnioski o przekazanie środków zgodnie z kontraktem o finansowaniu" - powiedział szef Wintershall.
Jak relacjonował, koncern zobowiązał się do przekazania maksymalnie 950 mln euro, a do tej pory został poproszony o 730 mln euro. "Obecnie nie ma żadnych przesłanek, by sądzić, że w tym roku konieczne będzie przekazanie dalszych środków, dlatego nie uwzględnialiśmy tego punktu w planach na rok 2021" - wyjaśnił Mehren.
Szef koncernu nie odpowiedział na pytanie "Kommiersanta", czy koszt projektu wzrósł z powodu opóźnienia w budowie Nord Stream 2. Odparł, że jest to pytanie do operatora projektu. Pytany o to, czy koncernowi grozi utrata bądź zamrożenie zainwestowanych środków, z powodu sankcji USA nałożonych na projekt, Mehr oświadczył, że sankcje nie dotyczą 730 mln euro, które dotąd Wintershall przekazał na budowę.
Jeśli chodzi o możliwość dalszych sankcji, to "tę kwestię powinni rozwiązywać politycy i dyplomaci, a nie biznes" - oświadczył, dodając, że on sam "jest nastawiony optymistycznie".
Fundusze przekazane przez Wintershall Dea, jak i cały projekt Nord Stream 2 "uzgodniono i zaplanowano zgodnie z ustawodawstwem UE" - przekonywał prezes koncernu. Oświadczył, że kraje europejskie potrzebują większej ilości gazu. "Własne wydobycie w Europie nadal nieuchronnie spada, dlatego pilnie potrzebujemy wszelkiej infrastruktury pozwalającej na dostarczanie gazu z Rosji, Norwegii i innych krajów do Europy Północno-Zachodniej" - powiedział szef Wintershall Dea.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych