ew
Rada nadzorcza Orlen Paliwa z grupy PKN Orlen odwołała prezesa tej spółki Jarosława Tyca oraz członka zarządu Michała Kawczyńskiego. Do czasowego wykonywania czynności prezesa Orlen Paliwa delegowano Pawła Wysockiego, członka rady nadzorczej tego podmiotu.
Spółka Orlen Paliwa zapowiada, że będzie koncentrowała się na zwiększaniu efektywności sprzedaży paliw w ramach realizowanej strategii płockiego koncernu.
Orlen Paliwa to spółka grupy kapitałowej PKN Orlen, największy w Polsce podmiot multifuels, prowadzący sprzedaż dla odbiorców hurtowych benzyny, oleju napędowego i grzewczego, a także gazów: propan i butan oraz mieszaniny propan-butan, czyli LPG.
„Decyzją rady nadzorczej Orlen Paliwa ze stanowiska prezesa zarządu spółki odwołano Pana Jarosława Tyca, a do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu oddelegowano Pana Pawła Wysockiego, doświadczonego menadżera, od lat zarządzającego handlem paliwami, sprzedażą hurtową i detaliczną w PKN Orlen. Jednocześnie rada nadzorcza odwołała ze stanowiska członka zarządu Orlen Paliwa Pana Michała Kawczyńskiego” - podała spółka w komunikacie.
Tyc, który w latach 1999-2002 był wiceprezesem płockiego koncernu, został prezesem spółki Orlen Paliwa z początkiem kwietnia 2016 r., a Kawczyński został powołany do zarządu tej spółki z końcem listopada 2013 r.
Wysocki, pełniący obecnie w Orlen Paliwa obowiązki prezesa, w latach 1999-2010 odpowiadał za krajową sprzedaż hurtową produktów rafineryjnych PKN Orlen, nadzorując działalność i strategię spółek grupy kapitałowej płockiego koncernu w obszarze sprzedaży paliw płynnych, jak ówczesna Rafineria Trzebinia – obecnie w ramach Orlen Południe czy spółki, które po konsolidacji utworzyły Orlen Paliwa.
Od 2016 r. Wysocki odpowiadał za sprzedaż hurtową dla klientów kluczowych oraz obszar logistyki w grupie kapitałowej PKN Orlen, a ostatnio, jako dyrektor wykonawczy płockiego koncernu, za obszar sprzedaży hurtowej produktów rafineryjnych.
Informując o zmianach w zarządzie, spółka Orlen Paliwa zaznaczyła, że „będzie koncentrowała się na zwiększaniu efektywności sprzedaży paliw w ramach realizowanej strategii koncernu”. „Jednocześnie zakłada się pełniejsze wykorzystanie potencjału płynącego z wdrożonych przepisów skutecznie regulujących rynek handlu paliwami w Polsce” – podkreśliła spółka.
Po obecnych zmianach zarząd Orlen Paliwa liczy trzy osoby – oprócz Wysockiego, jako pełniącego obowiązki prezesa, zasiadają w nim powołani w kwietniu 2016 r.: Adam Rogacki – członek zarządu ds. korporacyjnych oraz Piotr Śladowski – członek zarządu ds. operacyjnych i logistyki.
Spółka Orlen Paliwa działa od 1996 r., wcześniej m.in. pod nazwą Orlen PetroCentrum - obecna nazwa podmiotu została wprowadzona w 2012 r., gdy siedziba firmy znajdowała się w Płocku (Mazowieckie). W 2015 r. nastąpiło połączenie Orlen Paliwa ze spółką Orlen Gaz, także z grupy kapitałowej PKN Orlen, a siedzibą zintegrowanego podmiotu stała się Widełka (Podkarpackie). Połączenie spółek uzasadniano wówczas m.in. „dalszą optymalizacją hurtowego kanału sprzedaży paliw”.
Od 2009 r. w Szczecinie działa, wybudowany jeszcze przez spółkę Orlen Gaz, terminal morski LPG przystosowany do rozładunku statków i magazynowania dostaw, a także odwrotnie: do rozładunku autocystern i cystern kolejowych oraz do załadunku statków.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych