pc
Zawarty podczas szczytu G-20 rozejm w wojnie handlowej z Chinami jest sukcesem prezydenta Donalda Trumpa, choć ocena jeszcze zależy od tego, czy Pekin będzie przestrzegać ustaleń - pisze w poniedziałek w komentarzu redakcyjnym "The Wall Street Journal".
"Donald Trump odbył w ten weekend jedną z najbardziej produktywnych podróży zagranicznych swojej prezydentury, gdy ogłosił rozejm handlowy i nowe negocjacje z Chinami. (...) Jego zawieszenie broni jest dobrą wiadomością dla gospodarki i amerykańskich pracowników" - konstatuje dziennik.
Gazeta podkreśla jednak, że ważniejsze od chińskich obietnic jest to, czy będą one realizowane i przypomina, że Chiny zawsze utrzymują, iż przestrzegają reguł, choć w praktyce sytuacja wygląda inaczej. Podkreśla też, że szansą na skłonienie Pekinu do właściwego zachowania byłoby stworzenie wspólnego frontu przeciwko niemu, a w imię tego warto pójść na kompromis na innych polach.
"Europa, Japonia, Kanada i inne państwa mają podobne zastrzeżenia do praktyk handlowych Chin. Pekin będzie bardziej skłonny do ich porzucenia, jeśli stanie w obliczu odwetu ze strony wielu państw, a nie tylko USA. USA mogą zmontować taką koalicję chętnych, jeśli Trump porzuci cła na stal i aluminium oraz groźby ceł na samochody" - wskazuje "WSJ".
"Większe przesłanie z tego rozejmu jest takie, że obie strony zdają się rozumieć, iż gospodarcza zimna wojna nie służy nikomu. Chińczycy są zaniepokojeni swoją spowalniającą i mocno zadłużoną gospodarką, a Trump potrzebuje wzrostu, by mieć szanse na reelekcję. Zachęty do zawarcia porozumienia są przekonujące" - konkluduje dziennik.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych