pc
Szef MSW Włoch, wicepremier Matteo Salvini odrzucił we wtorek wezwanie Urzędu Wysokiego Komisarza ONZ do spraw Uchodźców (UNHCR) , by nie odsyłać do Libii uratowanych na morzu migrantów ze względu na łamanie praw człowieka w tym kraju.
Oenzetowski urząd w swej nocie napisał: "Biorąc pod uwagę aktualną sytuację, w której przeważają gwałtowne starcia i powszechne łamanie praw człowieka, uratowani migranci i uchodźcy nie powinni wracać do Libii".
UNHCR zaapelował do państw o pilne działania, by "przywrócić skuteczne metody niesienia pomocy na Morzu Śródziemnym poprzez zwiększenie koordynowanych i wspólnych operacji ratunkowych oraz ponownie ustanowić procedury szybkiego przyjmowania w bezpiecznych portach". Ponadto UNHCR wezwał, by "znieść wprowadzone środki, które uniemożliwiają działania statkom organizacji pozarządowych".
Apel odnosi się do stanowiska MSW w Rzymie, które opowiada się za tym, by migranci ratowani na morzu przez służby Libii byli następnie odsyłani do tego kraju, z którego wypływają łodzie wysyłane przez przemytników. Media nagłośniły zaś w tych dniach apele migrantów o to, by nie odwozić ich z powrotem do Libii. Z wcześniejszych raportów wynika, że są oni tam torturowani i przetrzymywani w obozach.
Salvini, minister spraw wewnętrznych Włoch, których władze nie przyjmują w swoich portach jednostek NGO z uratowanymi migrantami, odpowiedział UNHCR na Twitterze: "Następne statki, następne pieniądze dla przemytników? Moja odpowiedź dla ONZ brzmi NIE".
W wywiadzie telewizyjnym wicepremier oświadczył zaś: "We Włoszech skończył się biznes przemytników ludzi i przyjmowanie tych, którzy nie uciekają przed wojną".
"Włoskie porty są zamknięte" - powtórzył Salvini w stacji Canale 5. Następnie stwierdził: "Migrantów należy ratować, tak jak zrobiła to libijska straż przybrzeżna, a potem się ich odsyła". "W ten sposób ludzie przestaną płacić przemytnikom za podróż, która nie ma przyszłości. Im więcej osób odpływa, tym więcej umiera" - oświadczył Salvini.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych