pc
Szef MSW Włoch Matteo Salvini opowiedział się za utworzeniem centrów identyfikacji migrantów w Nigrze, Mali, Czadzie i Sudanie. Tę nową propozycję przedstawił w poniedziałek po tym, gdy władze Libii wykluczyły możliwość takich ośrodków na ich terytorium.
"Ośrodki ochrony i identyfikacji" poza Libią - to nowa wersja propozycji Salviniego, którą we włoskich mediach uznano za doprecyzowanie hipotezy odrzuconej przez władze w Trypolisie w czasie jego poniedziałkowej wizyty. W takich hot spotach sprawdzano by tożsamość migrantów, którzy chcą przedostać się do Europy.
Kilka godzin wcześniej włoski minister spraw wewnętrznych i wicepremier usłyszał, że rząd Libii "kategorycznie" odrzuca koncepcję stworzenia obozów dla migrantów na swoim obszarze.
Jednocześnie Salvini mówił w libijskiej stolicy, że sprzeciwia się pomysłowi centrów identyfikacyjnych we Włoszech, jak chce tego Francja, bo to jego zdaniem nie zahamowałoby "rejsów śmierci". Tak nazwał wysyłanie przez przemytników migrantów na łodziach i pontonach.
Szef MSW poinformował po powrocie do Rzymu: Libia "zwróciła się do nas o dalsze działania na rzecz zablokowania przemytu ludzi, w którym organizacje pozarządowe - nie wiem, czy świadomie, czy nieświadomie - są wspólnikami". Tym samym podkreślił, że afrykański kraj podziela opinię jego rządu, który zamknął włoskie porty dla statków tych organizacji ratujących migrantów na Morzu Śródziemnym.
Matteo Salvini dodał: "Kiedy UE zagwarantuje ochronę swych granic zewnętrznych, co do której zgadzamy się z (premierem Węgier Viktorem) Orbanem i Grupą Wyszehradzką, wtedy będzie można zastanowić się nad relokacją wewnątrz Unii Europejskiej".
"Tylko że te +złe+ Węgry nie umieściły u siebie jedynie 300 migrantów, podczas gdy +dobra+ Francja nie przyjęła 9 tysięcy. A zatem skoro Orban jest zły, to (prezydent Francji Emmanuel) Macron jest wiele razy więcej" - oświadczył Salvini, odnosząc się do sprzeciwu wobec relokacji w niektórych krajach członkowskich i fiaska tych planów.
Salvini zapowiedział, że sprawę relokacji poruszy premier Giuseppe Conte na najbliższym szczycie UE.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law