pc
Minister infrastruktury i transportu Danilo Toninelli, odpowiedzialny we włoskim rządzie za porty, zaapelował w sobotę do władz Holandii, by wycofały z Morza Śródziemnego dwa płynące pod jej banderą statki organizacji pozarządowych, które ratują tam migrantów.
"Holenderskie statki organizacji pozarządowych Lifeline i Seefuchs od wielu godzin stoją na wodach libijskich" - napisał Toninelli w sobotę na Twitterze.
Dodał, że jest to naruszenie zasad postępowania jednostek takich organizacji oraz że "nie mają one środków i personelu przystosowanego do ratowania dużej liczby osób". "Mogą one narazić na niebezpieczeństwo załogi i rozbitków. Niech Holandia je wycofa" - wezwał przedstawiciel włoskiego rządu.
Wcześniej wicepremier i szef MSW Włoch Matteo Salvini oświadczył, że statki te nie zostaną wpuszczone do włoskich portów i dlatego powinny szukać innych. Zarzucił załogom obu jednostek, że czekają na morzu na to, by zabrać migrantów porzuconych przez przemytników. Jak wyjaśnił, "Włochy nie chcą być dłużej wspólnikiem biznesu nielegalnej imigracji".
Na wypowiedź Salviniego zareagowała załoga statku organizacji Lifeline, która skomentowała je słowami: "Kiedy faszyści robią nam reklamę...".
Szef MSW odniósł się do tego komentarza, pisząc na Twitterze: "To jest szaleństwo. W naszym domu rządzimy my". Powiedział, że "beztroska się skończyła"; słów tych używał już wielokrotnie, by położyć nacisk na zmianę polityki migracyjnej nowego rządu Włoch. "Obelgi i pogróżki nas nie powstrzymają" - dodał Salvini.
W niedzielę władze włoskie zamknęły swoje porty przed statkiem organizacji pozarządowej SOS Mediterranee "Aquarius" z 629 migrantami na pokładzie. Jednostka wyruszyła do Walencji, gdy nowy rząd Hiszpanii zgodził się ją przyjąć.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych